خسرو رفیعی دبیر انجمن روابط عمومی ایران شد
| |
|
با تصویب اعضای هیئت مدیره انجمن روابط عمومی ایران، خسرو رفیعی به عنوان دبیر جدید این انجمن تعیین شد. | |
|
| |
|
با تصویب اعضای هیئت مدیره انجمن روابط عمومی ایران، خسرو رفیعی به عنوان دبیر جدید این انجمن تعیین شد. | |
|
مدیران روابطعمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از سراسر کشور در هفتمین همایش روابطعمومی الکترونیک، حضور فعال خواهند داشت.

حسن رضایی، مدیرکل روابطعمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ارسال نامهای خطاب به مدیران کل استانی این بنیاد در سراسر کشور، از آنها خواست زمینه حضور رؤسا و کارشناسان روابطعمومی را در این همایش فراهم کنند.
وی در نامه ارسالی خود با اشاره به برگزاری هفتمین همایش روابط عمومی الکترونیک در اردیبهشت ماه 1391 نوشت: با عنایت به لزوم آشنایی هر چه بیشتر مسئولان روابط عمومی سراسر کشور با موضوع روابط عمومی الکترونیک و با هدف توسعه فعالیتهای روابط عمومی از طریق بکارگیری آگاهانه فناوری نوین اطلاعات و ارتباطات، به پیوست فرم فراخوان ثبت نام این همایش ارسال می گردد.
مدیرکل روابطعمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تأکید کرد: از آنجائیکه حضور مسئولان روابط عمومی در این همایش می تواند نقش بسزایی در ایجاد ارتباطات الکترونیکی، بالا بردن سطح شناخت و آگاهی از سامانه های ارتباطی، ایجاد تعامل بهتر با سایر سازمان ها، رسیدن به اهداف دولت الکترونیک و تسریع در پاسخگویی مناسب به مخاطبین را داشته باشد، خواهشمند است دستور فرمایید مسئولان روابط عمومی آن استان جهت ثبت نام در این همایش اقدام و از نتایج حاصله این اداره کل را مطلع فرمایند.
گفتنی است هفتمین همایش روابطعمومی الکترونیک، 25 اردیبهشت ماه 91 در هتل المپیک تهران برگزار میشود. مهلت ارسال مقاله به این همایش 20 فروردین 1391 اعلام شده و اطلاعات لازم در سایت www.eprcenter.ir منتشر میشود.
مراسم گرامیداشت بیستمین سال تأسیس انجمن روابطعمومی ایران، به عنوان قدیمیترین سازمان مردم نهاد روابط عمومی کشوربا مشارکت و همراهی خانه هنرمندان، برگزار می شود.
![]()
به گزارش دبیرخانه انجمن روابط عمومی ایران، مهندس خسرو رفیعی، نایب رئیس انجمن روابطعمومی ایران با اعلام این مطلب گفت: این مراسم با حضور اعضای سابق و فعلی انجمن، جمعی از اساتید، مدیران، کارشناسان و دانشجویان روابط عمومی، از ساعت 15:30 روز چهارشنبه 6 مهرماه در محل خانه هنرمندان، برگزار میشود.
وی گفت: در این مراسم علاوه بر تجلیل از 5 نفر از اساتید صاحبنام، از بازماندگان اعضای درگذشته انجمن تقدیر خواهد شد.
رفیعی در مورد تاریخچه فعالیتهای انجمن روابطعمومی ایران گفت: تأسیس و فعالیت انجمن روابطعمومی ایران دو مقطع تاریخی قبل و پس از انقلاب اسلامی را تجربه کرده است.
وی با اشاره به اینکه درسال 1346 جمعی از بزرگان، برای برقراری ارتباط با انجمن بین المللی روابط عمومی و معرفی و ترویج توانمندیهای روابط عمومی به تاسیس انجمن روابط عمومی ایران همت گماردند گفت: فعالیتهای این انجمن به دلیل عدم توفیق در پیشبرد برنامهها و اهداف مورد نظر مؤسسین خود به فراموشی سپرده شد.
نایب رئیس انجمن روابط عمومی ایران ادامه داد: درسال 1363 با حضور زنده یاد مرحوم دکتر نطقی و تنی چند از شاگردان وی موضوع تشکیل انجمن روابط عمومی ایران مطرح و مقررشد با مطالعه و بررسی روند فعالیتهای انجمن روابط عمومی ایران در قبل از انقلاب، زمینههای فعالیت مجدد آن بررسی شود که به علت نامساعد بودن اوضاع داخلی وجنگ تحمیلی زمینه لازم برای طی مراحل قانونی تشکیل انجمن فراهم نشد لیکنبا تلاش و همت زنده یــــاد مرحوم محمد ملازم مدیر کل دفتر تبلیغات دولت و جمعی از پیشکسوتان و مدیران کل روابط عمومی های کشور اولین مجمع انجمن روابط عمومی ایران در خرداد 1370 برگزار شد و اینک با گذشت بیست سال، مراسم گرامیداشت آن برگزار خواهد شد.
رفیعی افزود: تشکیل انجمن یکی از آرزوهای دست اندرکاران روابط عمومی بود تا بتوانند از این طریق آنچه را که در این حوزه نیاز است مورد بررسی و مطالعه قراردهند. در واقع خواست فعالان این حوزه آنست که انجمن، رابطی باشد بین بخش های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و بتواند رابطه دانشگاه ها را با حوزه های مختلف برقرار کرده و کارشناسان و متخصصان روابط عمومی از پتانسیلی برخورد شدند تا بتوانند حقوق صنفی خود را مطرح کنند.

نخستین جلسه کارگروه مشترک دو انجمن روابطعمومی ایران و متخصصان روابطعمومی برگزار و تأسیس دبیرخانه کارگروه تأسیس اتحادیه/ جامعه روابطعمومی ایران به تصویب رسید.
در این جلسه که با حضور خسرو رفیعی نائب رئیس انجمن روابطعمومی ایران، محمدرضا رسولی نائب رئیس انجمن متخصصان روابطعمومی، قربانعلی تنگشیر مدیر اجرائی انجمن متخصصان و امیر عباس تقیپور دبیر انجمن روابطعمومی ایران برگزار شد مقرر گردید دبیرخانه کارگروه تأسیس اتحادیه/ جامعه روابطعمومی ایران با هدف دریافت نقطهنظرات اساتید، اندیشمندان، مدیران و دانشجویان برای فراهم کردن مقدمات تأسیس اتحادیه/ جامعه روابطعمومی ایران، آغاز بکار کند. اعضای این کارگروه از افراد حقیقی و حقوقی فعال در عرصه روابطعمومی خواستند تا نقطهنظرات خود را پیرامون مهمترین چالشها و مسائل و نیازهای روابطعمومی در ایران به همراه راهکارهای پیشنهادی برای حل مسائل را در اختیار این کارگروه قرار دهند تا زمینه همکاری و جذب حداکثری استعدادها و ظرفیتهای این عرصه فراهم شود.
همچنین در این نشست، آیندهکاوی(تحقیق و پژوهش)، امور بینالملل و امور صنفی به عنوان سه حوزهای مشخص شد که اتحادیه/ جامعه روابطعمومی ایران صرفاً به سیاستگذاری در آنها خواهد پرداخت.
اعضای کارگروه تأسیس اتحادیه/ جامعه روابطعمومی ایران در جلسه خود اعلام کردند از حضور، عضویت و مشارکت انجمنها، سازمانها و مؤسسات تخصصی روابطعمومی در این اتحادیه/ جامعه در حال تأسیس استقبال خواهند کرد.
گفتنی است پیش از این، اعضای هیئتمدیره دو انجمن روابطعمومی ایران و متخصصان روابطعمومی، در یک نشست مشترک مقرر کردند زمینههای همکاریهای فیمابین را با هدف پیشبرد آرمانهای مشترک روابطعمومی در ایران، بررسی کنند.
آنها مقرر کرده بودند کارگروهی با حضور نائب رئیسان دو انجمن، مدیر اجرایی انجمن متخصصان روابط عمومی و دبیر انجمن روابطعمومی ایران تشکیل و مهمترین مواردی که میبایست در دستور کار جلسات مشترک آتی قرار گیرد تعیین کنند.درحال حاضر امکان تماس با این کارگروه، علاوه بر سایتهای دو انجمن از طریق ایمیل 2pr1390@gmail.com فراهم است.
عصر روز یکشنبه 13 شهریور ماه 1390 اعضای هیئتمدیره دو انجمن روابطعمومی ایران و متخصصان روابطعمومی، در یک نشست مشترک مقرر کردند زمینههای همکاریهای فیمابین را با هدف پیشبرد آرمانهای مشترک روابطعمومی در ایران، بررسی کنند. آنچه در ذیل میآید اهم نظرات حاضران است که با هدف آگاهی اعضای محترم هر دو انجمن، رسانههای گروهی و ثبت در حافظه روابطعمومی کشور منتشر میشود.

جواد قاسمی، رئیس هیئت مدیره انجمن روابطعمومی ایران: مسائل زیادی در روابطعمومی کشور وجود دارد که در صورت همدلی و اتحاد انجمنها، نهادها و مؤسسات فعال،میتوان آنها را به حداقل رساند. متأسفانه هیچ ارزیابی دقیقی از جایگاه و میزان مقبولیت روابط عمومی در ایران نداریم. باید کدهای اخلاقی و مانیفست روابطعمومی را تهیه کرد. این کارها با مشارکت و تأکید بر نقاط اشتراک فعالان این حوزه، نتیجه میدهد.
دکتر داود زارعیان، عضو هیئت مدیره انجمن متخصصان روابطعمومی: باید با مطالعه مجدد اساسنامههای انجمنها دلایل عدم اجرای برخی از وظایف را بررسی کنیم. فعالیتهای روابطعمومی نیازمند بررسی و نظارت بیشتر است. متأسفانه تفرقه و جدائی در عرصه روابطعمومی زیاد شده است. این موضوع در عدم اعلام مواضع مشترک در جریان اتفاقاتی که اخیراً برای رشته روابطعمومی رخ داد مشهود بود.
غلامعباس افشار، رئیس انجمن متخصصان روابطعمومی: دوری انجمنها باعث دلخوری اعضاء و فعالان روابطعمومی شده است و امیدواریم بتوانیم با همکاری و مشارکت با هم شاهد ارتقاء و افزایش اعتبار روابطعمومی در ایران باشیم. مشخصاً پیشنهاد میکنم یک کار علمی مشترک در دستور کار قرار گیرد و تا پایان سال با امضای مشترک دو انجمن، برگزار شود.
دکتر محمدرضا رسولی، عضو هیئت مدیره انجمن متخصصان روابطعمومی: این جلسه باید زودتر برگزار میشد. مبنای کارهای مشترک هم میتواند اجرای کار علمی باشد. انجمنها باید کارهای علمی، ستادی و فرهنگی انجام دهند. سمینار بررسی مسائل روابطعمومی در ایران میتواند آغاز خوبی برای همکاریهای مشترک باشد.
سید شهاب سید محسنی، رئیس انجمن متخصصان روابطعمومی: بعد از تشکر باید عرض کنم که افکارعمومی فعالان روابطعمومی بر مشکلات دو انجمن اشاره دارند. باید به آنها اطمینان دهیم که مشکلی در میان نیست و میخواهیم با همکاری یکدیگر به رشد و توسعه روابطعمومی در ایران، شتاب دهیم. باید موضوعات مشترک را استخراج و با تعیین اولویتها، کارهای زیر ساختی انجام دهیم.
حسن ربیعی، مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه: روابطعمومی در ایران گسیخته است. لیدرهای روابطعمومی که باید مرکز ثقل، باشند از هم جدا بوده و مجمعالجزایری عمل میکنند. ایجاد شبکههای منسجم روابطعمومی میتواند بسیاری از مشکلات را حل کند. شبکهای بودن، همافزایی ایجاد کرده و ارتقای سطح علمی روابطعمومیها را در پی خواهد داشت. باید در نظام دینی به دنبال روابطعمومی اخلاقی باشیم. روابطعمومیها نسخه عمل میخواهند.
ابراهیم رستمیان مقدم، مشاور انجمن روابطعمومی ایران: انجمنها باید به وظایف مغفول مانده اساسنامههایشان توجه کنند. باید پاسخ بدهند که عدم گردش آزاد اطلاعات، عدم شفافیت در اطلاعرسانی و ترسیم خطقرمزهای سلیقهای تا چه حد در کارها و انجام وظایف، اختلال ایجاد میکند؟ آیا نیازمند نظام رسیدگی به امور صنفی جامعه ارتباطی کشور که بارها مورد تأکید دکتر معتمدنژاد قرار گرفته است ، نیستیم؟ آیا پرچمدار اصلاحات در نظام مدیریتی کشور هستیم؟ آیا...مسائل مشترک زیادی وجود دارد که میتواند مورد توجه قرار گیرد.
خسرو رفیعی، نائب رئیس انجمن روابطعمومی ایران: روابطعمومی در ایران همواره با چالشهایی روبرو بوده است اما در چند ماهه اخیر شاهد این هستیم که گرفتاریها بیشتر شده است. شاید اگر دور هم باشیم بتوانیم از تضعیف روابطعمومی جلوگیری کنیم. انجمنها زحمات زیادی کشیدهاند اما باید با همکاری بیشتر، حرکتهای بزرگتری انجام دهیم. اگر دور هم باشیم نتایج حرکتها جوابگوی گرفتاریها خواهد بود. زمینههای کاری فراوانی وجود دارد.
امیرعباس تقیپور، دبیر انجمن روابطعمومی ایران: همینکه از حدود 90 هزار نفر شاغل در روابطعمومی، اعضای دو انجمن قدیمی و باسابقه کشور به 500 نفر نمیرسند نشان دهنده آن است که هم ظرفیت انجام کار، فراوان است و هم با کمک هم میتوانیم اثربخشی بیشتری داشته باشیم. معتقدم در کنار تلاش علمی برای ارتقای روابطعمومی باید به امور صنفی و رفاهی اعضاء هم توجه شود. البته سرعت رشد روابطعمومی چه در امور علمی و جه در امور صنفی، به نقش و میزان مشارکت علاقمندان و فعالان آن هم بستگی دارد.
قربانعلی تنگشیر، بازرس و مدیر اجرایی انجمن متخصصان روابطعمومی: این قبیل جلسات کمک میکند تا از تجارب فعالان و پیشکسوتان روابطعمومی برای پیشبرد بهتر امور این حوزه استفاده نمائیم. مسائل زیادی در حوزه انتشارات، نشریات و مسائل اخلاق حرفهای روابطعمومی داریم. مستند سازی نداریم، کمیته اخلاقی برای بررسی مسائل اخلاقی در صنف نداریم و بدلیل نبودن متولی مشخص در سالهای اخیر، باید خودمان اقدام به رفع مسائل کنیم.
حسن خسروی، عضو هیئت مدیره انجمن روابطعمومی ایران: شاکریم که این جلسه برگزار شد. اختلافات باعث سوء استفاده میشود. باید بدانیم که چرا از هم دور شدیم و چرا به هم نزدیک می شویم؟ قابلیتهای فراوانی در جمع وجود دارد که انشاءالله به برکت همین جمع وبا استفاده از پتانسیلها شاهد پیشرفت امور روابطعمومی خواهیم بود. من با پیشنهادی که دکتر رسولی برای برگزاری سمینار بررسی مسائل روابطعمومی در ایران ارائه کردند بسیار موافقم.
حمید صدیق پور، عضو علی البدل هيئت مديره انجمن روابطعمومی ایران: از مسیرهایی که برای فعالیتهایمان ترسیم کرده بودیم دور شدهایم. مگر نه اینکه قرار بود از صنف روابطعمومی دفاع کرده و جایگاه آن را ارتقاء دهیم؟ از این مسیرها دور شدهایم و به برگزاری چند کنفرانس و همایش اکتفا کردهایم. قرار بود مدیر روابطعمومی مشاور عالیترین مقام سازمان و عضو شورای معاونین باشد. متأسفانه برخی از اقدامات خوبی که اغاز شده بود هم متوقف شد. امروز همدلی و کنار هم بودن یک ضرورت است.
ابوالقاسم حکیمیان، عضو هيئت مديره انجمن روابطعمومی ایران: باید نتایج کار ما حکایت از آن داشته باشد که انجمنها از هم جدا نیستند. باید در زمینه تربیت نیروی انسانی متخصص روابطعمومی و فراهم کردن زمینههای کارآموزی دانشجویان روابطعمومی بیشتر تلاش کنیم. باید قدرت اجرایی انجمنها بیشتر شده و از پتانسیل و نیروی جوانی جوانان استفاده بهتری داشته باشیم. تشکیل یک شرکت روابطعمومی از اجتماع انجمنها میتواند مورد نظر قرار گیرد.
دکتر حمید واعظی، عضو علی البدل هيئت مديره انجمن روابطعمومی ایران: من هم به نوبه خود از برگزاری این نشست استقبال میکنم و امیدوارم با تشکیل کارگروه مشترک، اولویتهای کاری برای تلاش بیشتر دو انجمن و سایر مؤسسات و سازمانهای مردم نهاد فعال، شاهد پیشرفت روابطعمومی در ایران باشیم. استفاده از نظرات استادان و صاحنظران و پیشکسوتان در کنار فعالیت جوانان علاقمند میتواند راهگشا باشد.
ناهید السادات حسینی، بازرس انجمن روابطعمومی ایران: دوری هیئت مدیره دو انجمن از یکدیگر، به شایعاتی مبنی بر وجود اختلافات، دامن زده است. این جلسه را باید به فال نیک گرفت. اگر اعضا ببینند که مدیران انجمنها و نهادهای فعال در این حوزه با هم همکاری نزدیکی دارند حتماً بهم نزدیک شده و کارهای کیفی بیشتری برای ارتقای روابطعمومی انجام خواهند داد.
سعید شهبازی، بازرس علی البدل انجمن روابطعمومی ایران: هر دو انجمن از بضاعتها و توانمندیهایی برخوردارند که در صورت نزدیکی به هم موفقتر عمل خواهند کرد. ما باید به تولید محتوا و تولیدات علمی در حوزه روابطعمومی بپردازیم. باید بررسی شود که چرا تا کنون بطور جدی در زمینه تولید علم در حوزه روابطعمومی، موفق نبودهایم؟
عبدالحسین پارسا، عضو علی البدل هيئت مديره انجمن روابطعمومی ایران: تضارب افکار، بسیار ضروری است. اختلاف نظرها در این انجمنها میتواند موجب نقویت و تحرک بیشتر شود. جامعه و مخاطبان انجمنهای روابطعمومی انتظار دارند که از این انجمنها یاد بگیرند تا در سازمانهایشان، قوی تر عمل کنند.
شاهرخ نوش آبادي، مدیرکل روابطعمومی شرکت هواپیمائی هما: خرسندیم که این نشست مبارک در این مجموعه برگزار شد. متأسفانه علیرغم گذشت حدود 60 سال از فعالیت روابطعمومی در ایران، شاهد ضعفهای زیادی هم در مجموعههای دولتی و هم در مجموعههای خصوصی هستیم. روابطعمومی در ایران دیده نمیشود.عدم انجام کارهای علمی و پژوهشی در این زمینه از ضعفهای جدی است. امیدواریم از امشب که به نظرم تولد جدیدی برای تاریخ روابطعمومی در ایران بود شاهد موفقیتهای چشمگیر روابطعمومی باشیم.
گفتنی است در پایان این جلسه مقرر شد کارگروهی با حضور نائب رئیسان دو انجمن، مدیر اجرایی انجمن متخصصان روابط عمومی و دبیر انجمن روابطعمومی ایران تشکیل و مهمترین مواردی که میبایست در دستور کار جلسات مشترک آتی قرار گیرد تعیین شود.

اعضای هیئتمدیره دو انجمن روابطعمومی ایران و متخصصان روابطعمومی، در یک نشست مشترک مقرر کردند زمینههای همکاریهای فیمابین را با هدف پیشبرد آرمانهای مشترک روابطعمومی در ایران، بررسی کنند.
بنا بر این گزارش در این نشست مشترک که با حضور اکثریت اعضای هیئتمدیره این دو انجمن در محل باشگاه فرهنگی هما برگزار شد، تمام حاضران ضمن اشاره بر لزوم تقویت همدلی و اتحاد میان اعضای انجمنها، نهادهای تخصصی و مؤسسات فعال در حوزه روابطعمومی، خواستار ارائه راهحلها و اقدامات مشترک برای ارتقاء بیش از پیش جایگاه روابطعمومی در کشور شدند.
در این جلسه که مدیران کل روابطعمومی سازمان اوقاف و امور خیریه و هواپیمائی هما نیز حضور داشتند هریک از شرکتکنندگان به بیان دغدغهها و مهمترین نقاط ضعف حال حاضر روابطعمومی پرداخته و تشکیل این جلسه را به نوعی پاسخ مثبت به انتظارات جامعه روابطعمومی دانستند.
در پایان این جلسه نیز مقرر شد کارگروهی با حضور نائب رئیسان دو انجمن، مدیر اجرایی انجمن متخصصان روابط عمومی و دبیر انجمن روابطعمومی ایران تشکیل و مهمترین مواردی که میبایست در دستور کار جلسات مشترک آتی قرار گیرد تعیین شود.
دبیرخانه انجمن روابط عمومی ایران بزودی جزئیات این جلسه را منتشر خواهد کرد.
یکصدوچهل و یکمین نشست علمی و تخصصی انجمن روابطعمومی ایران با سخنرانی جواد افتاده، مدرس و پژوهشگر روابطعمومی، روز چهارشنبه 5 مردادماه 90 از ساعت 17 لغایت 19برگزار میشود.
در این نشست، افتاده با موضوع راهبردهای عملی روابطعمومی در تدوین سیاست رسانههای اجتماعی سخنرانی میکند. همچنین حسن ربیعی، مدیرکل روابطعمومی و اموربینالملل سازمان اوقاف و امور خیریه به بیان استراتژیهای ارتباطی این سازمان خواهد پرداخت.
بر اساس گزارش دبیرخانه انجمن روابطعمومی ایران این نشست در محل پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری واقع در خیابان انقلاب، بین فلسطین و چهارراه ولیعصر(عج)، نبش خیابان شهید برادران مظفر جنوبی برگزار خواهد شد.
حضور در نشستهاي انجمن روابط عمومي ايران براي علاقمندان آزاد و رايگان بوده و براي اعضاي انجمن روابط عمومي گواهي شركت در نشست صادر ميشود.
دبیرخانه انجمن روابط عمومی ایران با صدور اطلاعیه ای با پوزش از اعضای انجمن اعلام کرد:نشست دوشنبه سوم مردادماه این انجمن به دلیل ناهماهنگی مربوط به محل برگزاری نشست های ماهانه به تعویق افتاده است.
این دبیرخانه اعلام کرد زمان و مکان نشست بعدی متعاقباً اعلام خواهدشد.
محمدزاده: آینده متعلق به روابطعمومی است
اعضای هیئت مدیره انجمن روابطعمومی ایران بمناسبت در پیش بودن بیستمین سالگرد تأسیس این انجمن با محمد جعفر محمدزاده معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و گفت و گو کردند.

یکصد و چهلمین جلسه گردهمایی علمی – تخصصی انجمن روابط عمومی ایران دیروز برگزار شد.

مدير روابط عمومي بانک پارسيان روابطعمومي ها را نيازمند ساختار مشتريمداري دانست و تاکيد کرد: کار روابط عمومي تعامل و ارتباط با روح ، تفکر، مغز و دل انسانها است و وجود آن چون هوا براي سازمان ها لازم و غير قابل انکار است. علي جهاني در يکصدو سي و نهمين گردهمايي علمي - تخصصي\"انجمن روابط عمومي ايران \"روابط عمومي را هنر نفوذ بر دل ها دانست و از آن به عنوان ساختاري ياد کرد که مي تواند به نياز هر يک از مشتريان در هر زماني و در هر مکاني پاسخ بدهد .
او گفت: تحقق يافتن چنين فضايي نيازمند توسعه استراتژي روابطعمومي در تمامي بخش هايي است که با مشتري در ارتباط است . شايسته است روابط عمومي ها استراتژي ها را به گونه اي طراحي کنند که در چارچوب آنها سازمان ، مديران و کارکنان ، مشتري مداري را اصلي بنيادي بدانند.
جهاني همچنين افزود : در روابطعمومي لازم است به بخشهايي چون شناسايي نيازهاي مخاطبان (تحقيقات بازار)، تبليغات به هنگام، پاسخگويي به مشتريان و ارتباط دو سويه توجه جدي و مستمر شود.
در ادامه اين مراسم جهاني گزارش جامعي از فعاليت هاي مديريت روابط عمومي بانک پارسيان در سال 89 را در خصوص حوزه تبليغات ، اطلاع رساني، ارتباط با رسانه ها و مرکز ارتباط با مشتريان ارائه کرد .مدير روابط عمومي بانک پارسيان در پايان از سوي رئيس و نايب رئيس انجمن مورد تقدير قرار گرفت.
یکصدو سی و نهمین گردهمایی علمی – تخصصی انجمن روابط عمومی ایران با سخنرانی دکتر حسین باهر پیرامون " چگونگی های ارتباطات انسانی" برگزار می شود.
همچنین در این نشست استراتژی های ارتباطی وزارتخانه ها و سازمان های دولتی و خصوصی تحلیل و طی آن آقای علی جهانی، مدیر روابط عمومی بانک پارسیان به بیان استراتژی های ارتباطی این بانک می پردازد. در این جلسه بمناسبت روز زن نیز به بانوان عضو انجمن هدایایی به رسم یادبود تقدیم خواهد شد.
زمان : دوشنبه 2/3/90 از ساعت17-19 برگزار می شود.
مکان: سالن اجتماعات " سرای محله خاقانی "
خیابان انقلاب، خیابان خاقانی، بین مفتح و بهار جنوبی روبروی دانشگاه تربیت معلم،پلاک 79
شایان ذکر است نشست های انجمن روابط عمومی ایران برای علاقمندان آزاد و رایگان بوده و برای اعضای محترم انجمن روابط عمومی گواهی شرکت در نشست صادر خواهد شد .
بيست وهفتم ارديبهشت ماه روز ارتباطات و روابط عمومي فرصتي است تا نقش و جايگاه اين هنر فن را به عنوان هنرهشتم يادآورشويم ودست آوردهاي تلاشگران خانواده بزرگ روابط عمومي را ارج نهيم
امروزه نقش روابط عمومي درتصميمات استراتژيك سازمان، نقشي موثرقلمداد مي شود و جايگاه روابط عمومي به عنوان ابزار مديريتي بر مبناي حركت هاي علمي و حرفه اي از مشخصه هاي جديد روابط عمومي درعصر ارتباطات قلمداد مي شود. روابط عمومي صاحب سبك ، به عنوان اصلي ترين حلقه ارتباط بين مديران ، كاركنان وجامعه ، مسووليتي خطير درفرآيند تصمم گيري مديران وشناخت افكارعمومي به عهده دارد.
روابط عمومي نوين، به مثابه آينه تمام نماي انتظارت و مطالبات برحق مردم ،از سازمان ها و نهادهايي است كه براي خدمت به آن ها، تكوين و سازمان يافته اند.روز ارتباطات و روابط عمومي فرصتي است مغتنم براي بازبيني هوشمندانه و منصفانه در راه هاي طي شده، فراز و نشيب هاي فراوان پيش رو و نيز ترسيم چشم اندازي روشن از آينده كه مي تواند درخور شان و منزلت جوامع امروز طراحي و تدبير شود.
از زماني كه روابط عمومي به عنوان يكي از اركان مديريت وبخشي از نظام رسانه اي مطرح شده، اهميت آن در مسووليت ارتباطي سازمان ها ، بنگاههاي اقتصادي ونهاد هاي فرهنگي اجتماعي نمود تازه اي پيدا كرده است.
تفاهم اجتماعي از ديگر مفاهيم نويني است كه امروزه از عوامل تاثير گذار درتوسعه جوامع انساني محسوب مي شود، و پديد آوردن آن به عنوان سرمايه اي ارزشمند تلقي مي شود. در اين ميان روابط عمومي مي تواند با زمينه سازي براي ايجاد تفاهم ميان سازمان ها و مخاطبان نقش كليدي خود را ايفاء نمايد..
روز ارتباطات و روابط عمومي بهانه اي است تا بارديگر يادآورشويم ، نمادهاي توسعه اقتصادي ، اجتماعي و فرهنگي يك جامعه در گرو ساز و كار هايي هايي همچون توزيع عادلانه اطلاعات ، روشن گري افكارعمومي ، مردم مداري و احترام به حقوق انسان ها به منظور افزايش سطح مشاركت مردمي است كه ماموريت انجام آن به عهده مديريت روابط عمومي سازمان ها است.
بانگاهي نو به روابط عمومي و جايگاه آن مي توان گام هاي موثري را جهت رشد نظام ارتباطي كشور برداشت و اين حرفه و تخصص را درجايگاه و منزلت حقيقي خويش قرارداد. روز ارتباطات و روابط عمومي را به دست اندر كاران پر تلاش دهكده جهاني روابط عمومي تبريك و تهنيت عرض نموده اميد واريم اين روز نقطه عطفي درتوسعه و تحول روابط عمومي باشد.
به پیشنهاد دوست عزیزم آقای علیرضا امیرپور از فعالان روابط عمومی کشور٬ قرار شد نسبت به تکمیل بخش یاد یاران در سایت انجمن روابط عمومی ایران اقدام شود. دیروز از اقای خلخالی عزیز٬ درخواست کردم و ایشان هم در کوتاهترین زمان ممکن٬ اولین گام تکمیلی را برداشته و به معرفی خدمات مرحوم پارسا به روابط عمومی کشور پرداختند. به نظرم یک وظیفه حرفه ای و صنفی است که ضمن گرامیداشت یاد بزرگان و پیشکسوتان در قید حیات٬ از رفتگان هم یادی کنیم. مرحوم محمد ملازم٬ زنده یاد فقید سعید دکتر جبل عاملی و زنده یاد فقید سعید سیروس پارسا ، مرحوم تحریری ، مرحوم لاهوتی و مرحوم راحمی.
سالنامه سال 1390 انجمن روابط عمومی ایران به همت میرزابابا مطهری نژاد و توسط ماهنامه روابط عمومی تدوین و انتشار یافته است. این سررسید علاوه برطراحی متناسب با نیاز های یک مدیر و کارشناس روابط عمومی، دارای بخش های ویژه ای به شرح زیر می باشد :
1-بخش روز شمار: علاوه بر فضای مناسب یادداشت ، کلمات قصار و جملات شعار گونه ارتباطی و نکات راهبردی و مدیریتی منظور شده است که مورد استفاده فراوان در نوشتن نامه ها ، بنرها و تراکت ها و... دارد .
2-بخش آموزش : که در آن رهنمود های حرفه ای در وظایف محوری روابط عمومی و راهبردهای برنامه ریزی روابط عمومی و معرفی منابع حوزه راهبردی ملحوظ شده است .
3- بخش اطلاعات ارتباطی : در این بخش، جدید ترین اطلاعات : تلفن ، نمابر ، سایت و ایمیل رسانه های مکتوب، صوتی و تصویری و مجازی مورد نیاز روابط عمومی ها و نام و نشانی و مشخصات روابط عمومی های سازمان ها و وزارت خانه ها و شرکت ها و .... بمنظور کمک به توسعه ارتباطات درج شده است .
بخش اطلاعات ضروری و عمومی : در این بخش مثل سر رسید های معمول به این نیاز توجه شده است .
لازم به ذکر است تهیه سالنامه فقط از طریق دفتر ماهنامه روابط عمومی امکان پذیر است.
بنده به نوبه خود به جناب آقای مطهری نژاد دست مریزاد می گویم.
ارتباطات و تعامل نهادهای روابط عمومی نیازمند اصلاح است

انجمن ها و نهادهای فعال در حوزه روابط عمومی از نداشتن روابط صحیح میان خود، در رنج بوده و کیفیت ارتباط و تعامل آنها نیازمند اصلاح است.
حسن ربیعی، مدیرکل روابط عمومی و اموربین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست دو تن از اعضای هیئت مدیره انجمن روابط عمومی ایران با وی ضمن بیان مطلب فوق افزود: رعایت اخلاق حرفه ای و احترام به همکاران صنفی حداقل انتظاری است که از فعالان روابط عمومی وجود دارد.
وی با بیان اینکه جایگاه روابط عمومی در ایران بایستی توسط اعضای همین خانواده ارتقا یابد گفت: تلاش برای تقویت اثربخشی انجمن ها و نهادهای فعال روابط عمومی در کشور، از طریق انجام اقدامات حرفه ای از جمله راهایی است که می تواند در بهبود وضعیت فعلی روابط عمومی ها مؤثر باشد.
ربیعی به لزوم اتخاذ برنامه های مناسب برای افزایش تعداد اعضای انجمن روابط عمومی ایران اشاره کرد و ادامه داد: اگر انجمن می خواهد با قوت و تأثیرگذاری بیشتری به حیات خود ادامه دهد نیازمند جلب و جذب همکاری استادان، مدیران و کارشناسان روابط عمومی های وزارتخانه ها، سازمان ها و مؤسسات دولتی و خصوصی است.
مدیرکل روابط عمومی و اموربین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه از آمادگی این سازمان برای کمک به رشد و پیشرفت روابط عمومی در کشور خبر داد و افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه انتظار دارد جامعه روابط عمومی کشور با ارائه راه حل های فرهنگی و ارتباطی در جهت توسعه فرهنگ و ادبیات وقف در کشور فعالیت کند.
در این دیدار حسن خسروی و امیر عباس تقی پور دو عضو هیئت مدیره انجمن روابط عمومی ایران با تشریح رویکردهای جدید انجمن خواستار حضور و مشارکت بیشتر فعالان روابط عمومی در این نهاد علمی و تخصصی شدند.
گفتنی است در جلسه اخیر هیئت مدیره انجمن روابط عمومی ایران مقرر شده بود به منظور تأمین فضای اداری انجمن از طریق سازمان اوقاف و امورخیریه پیگیری های لازم انجام شود. در پی این مصوبه و دیدار دبیر و عضو هیئت مدیره انجمن با مدیرکل روابط عمومی و اموربین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه، وی قول مساعد داد در چارچوب قوانین و مقررات سازمان، از هیچ گونه همکاری و مساعدت دریغ نکرده و با نظر مثبت در جهت حل مشکل دفتر انجمن اقدام خواهد کرد.
انجمن روابطعمومي ايران نيازمند تحرك جدي است

حسين پرسان، مديركل روابطعمومي وزارت نفت معتقد است: انجمن روابطعمومي ايران براي ايفاي نقش مؤثرتر، نيازمند تحرك جديتر و تجديدنظر در ساختار و بافت فعلي خود است.
پرسان در ديدار دبير انجمن روابطعمومي ايران با وي گفت: تعداد فعلي اعضاي انجمن و همچنين حاضران در نشستهاي ماهانه، نمايانگر آنست كه انجمن نتوانسته نقش توليت و راهبري خود را بخوبي ايفا كند ضمن آنكه بايستي در كنار برگزاري نشستهاي ماهانه به فكر توليد محصولات ديگري هم باشد. او در اين زمينه به تنوع و كيفيت توليداتي اشاره كرد كه توسط برخي از نهادهاي نوپاي روابطعمومي در ايران در سالهاي اخير به جامعه ارتباطي عرضه شده است.
اين كارشناس روابط عمومي با تأكيد براين كه بايد تجربه پيشكسوتان را قدر دانست و از دانش آنان براي ارتقاء و اثربخشي بيشتر فعاليتهاي انجمن، بهرهمند شد ادامه داد: تجربه موجود در انجمن، فرصتهاي مغتنمي را ايجاد ميكند اما خروجي انجمن به هيچ وجه با تجربه مورد اشاره، پيشينه و خوشنامي آن همخواني نداشته و محصولات آن به لحاظ كمي و كيفي نتوانسته است اقناء و ارضاي اعضاء را در پي داشته باشد.
پرسان تأكيد كرد: در حال حاضر بهرهگيري از توان و مهارتهاي جوانان صاحب فكر و انگيزه و ميدان دادن به آنها بهترين خدمتي است كه هيئتمديره انجمن ميتواند انجام دهد.
مديركل روابطعمومي وزارت نفت كه تجربه حضور و فعاليت در انجمن روابطعمومي ايران را در كارنامهاش دارد ادامه داد: اكثر فعالان روابطعمومي در بدنه دستگاههاي اجرايي و دولتي حاضر بوده و از ظرفيتهاي بالايي هم براي عضويت و فعالیت در انجمن روابطعمومي ايران برخوردارند اما به نظر ميرسد انجمن از آنها غافل است. پرسان، فعال شدن كميتههاي انجمن و بويژه كميته عضو گيري را ضرورتي براي پيوستن اين پتانسيلها به انجمن روابط عمومي ايران دانست.
او در ادامه سخنان خود اظهار اميدواري كرد با ابتكارات جديدي كه دبيرخانه انجمن براي بهرهگيري حداكثري از توان فعالان روابط عمومي و تقويت تعامل با متخصصان اين حوزه آغاز كرده است شاهد رشد كمي و كيفي فعاليتهاي آن باشيم. پرسان گفت: اينگونه جلسات و نشستها ميتواند جاي حالتهاي واگرايي پيشآمده را به تعامل و همكاري بيشتر بدهد.
در اين جلسه اميرعباس تقيپور، دبير انجمن روابطعمومي ايران با اشاره به آغاز فعاليتهاي دور هفتم هيئتمديره انجمن گفت: خوشبختانه انجمن ملك شخصي هيچ شخص و گروهي نيست و بهترين مكاني است كه ميتوان فارغ از برخي محدوديتها و موانع، براي ارتقاي روابطعمومي كشور در آن فعاليت كرد.
وي با تأكيد بر اينكه بايستي از تمام ظرفيتها براي پيشبرد برنامههاي انجمن بهره گرفت گفت: بزرگان و پيشكسوتان روابطعمومي بايد به ياري انجمن بيايند تا جوانان هم در كنار آنها انگيزه كار و تلاش پيدا كنند.
تقيپور از آغاز برخي تغييرات در نشستهاي ماهانه انجمن خبر داد و گفت: از سال آينده در كنار سخنرانيهاي علمي، يكي از مديران روابطعمومي دستگاهها و سازمانهاي اجرايي به تشريح استراتژيهاي ارتباطي سازمان متبوع خود خواهد پرداخت تا بدين ترتيب زمينه تبادل تجارب و نقد و نظرها بيش از پيش مهيا شود.
دبير انجمن روابطعمومي ايران همچنين از تداوم برپايي تريبون آزاد كه براي نخستين بار در نشست اسفند ماه سالجاري اجرا شده بود در سال آتي خبر داد. در تريبون آزاد اعضاي انجمن و حاضران در نشستهاي ماهانه به بيان ديدگاههاي خود در خصوص فعاليتهاي انجمن و مهمترين مسائل حوزه روابطعمومي مي پردازند.
وي همچنين از پرسان دعوت كرد در نشست خردادماه سال 90 به تشريح استراتژيهاي ارتباطي وزارت نفت در يكصد و سي و نهمين جلسه انجمن بپردازد.
آخرين نشست هیئت مدیره انجمن روابط عمومی ایران در سال 89 برگزار و مهم ترين مسائل و چالش هاي پيش روي اين انجمن طرح شد.
در اين جلسه به هنگام بحث و بررسي پيرامون ضمانت اجرايي برنامههاي سال 90 و با توجه به مشكلات اقتصادي انجمن، مقرر شد تركيبي از اعضاي هيئتمديره به همراه بازرس عليالبدل، كميته اقتصادي را تشكيل داده و راههاي تأمين سرمايه مورد نياز براي اجراي برنامههاي انجمن را بررسي كنند.
همچنين مقرر شد موضوع تأمين مكاني ثابت براي انجمن به عنوان يكي از اساسي ترين نيازهاي آن، از طريق جلب همكاري سازمان اقافوامور خيريه كه پيش از اين مذاكراتي نيز در مورد آن انجام شده بود پيگيري شود. متأسفانه انجمن در طول بيست سال فعاليت خود نتوانسته است براي انجام وظايف خود دفتر كار ثابتي راايجاد كند.
تداوم بخش تريبون آزاد در نشستهاي ماهانه، دعوت از مديران روابطعموميها براي تشريح سياستهاي ارتباطي دستگاههاي مربوطه و همچنين برگزاري نشست مشترك با هيئتمديره انجمن متخصصان روابطعمومي ايران در ابتداي سال آينده از ديگر مواردي بود كه در اين جلسه به تصويب رسيد.
در ادامه اين نشست برنامه کمیته انتشارات انجمن روابطعمومی ایران در سال آینده به شرح زیر اعلام شد:
1- انتشار سررسید سال 91
2- انتشار حداقل شش شماره نشريه انجمن روابط عمومی ایران در سال 90
3- انتشار دو ویژه نامه مناسبتي روابطعمومي
در پايان اين نشست اعضاي هيئت مديره انجمن روابطعمومي ايران، فرا رسيدن سال 1390 را به خانواده بزرگ روابطعمومي كشور، تبريك گفته و اظهار اميدواري كردند روابطعمومي ايران در سال آينده مؤثرتر از پيش به فعاليتهاي خود ادامه دهد.
نقش تکنولوژی های ارتباطی در روابط عمومی

دکتر علی اصغر کیا مدیرگروه ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی در یکصدوسی و هفتمین جلسه انجمن روابط عمومی ایران «نقش تکنولوژی های ارتباطی در روابط عمومی» را بررسی میکند.
به گزارش دبیرخانه انجمن روابط عمومی ایران این نشست از ساعت 16:30 لغایت 18:30 روز چهارشنبه 11 اسفندماه 89 در سالن اجتماعات سرای محله خاقانی برگزار خواهد شد.
شرکت عموم علاقمندان در این نشست بلامانع است.
آدرس : خیابان انقلاب – خیابان خاقانی – بین مفتح و بهار جنوبی – روبروی دانشگاه تربیت معلم – پلاک 79 - سرای محله خاقانی
دبیرخانه انجمن روابط عمومی ایران
تبریک میگویم که ضرورت همکاری نهادهای تخصصی روابط عمومی را در صدر برنامههای آتی خود قرار داده اید.

دکتر یحیی کمالیپور، اندیشمند بنام بینالمللی، پروفسور رشته ارتباطات جمعی و رئیس دپارتمان ارتباطات و هنرهای خلاق و مدیر مرکز مطالعات جهانی در دانشگاه پوردو در ایالت ایندیانای آمریکا در نامهای به دبیر انجمن روابطعمومی ایران، از رویکرد جدید هیئت مدیره این انجمن برای تقویت همکاری ها میان انجمن ها و نهادهای تخصصی روابط عمومی ایران استقبال کرد. متن این نامه الکترونیک، چنین است:
دوست عزیز جناب آقای تقی پور:
ضرورت تقویت همکاری ها میان انجمن ها و نهادهای تخصصی روابط عمومی ایران
اعضای هیئت مدیره انجمن روابط عمومی ایران بر ضرورت تقویت همکاری ها و افزایش تعامل میان انجمن ها و نهادهای تخصصی روابط عمومی ایران تأکید کردند. بر اساس این گزارش در این جلسه پس آیین نامه پیشنهادی نحوه فعالیت نمایندگی های انجمن در سراسر کشور طرح و بررسی جزییات بیشتر آن به نشست بعدی موکول شد.
کمیته دانشجویی انجمن روابطعمومی ایران با صدور اطلاعیهای از دانشجویان علاقمند دعوت کرد به این کمیته بپیوندند.
در این بیانیه آمده است:به منظور ارتقا و توانمندسازی کمیته دانشجویی انجمن روابط عمومی ایران از کلیه علاقه مندان به خصوص دانشجویان عزیز دعوت به عمل می آید که با عضویت در این کمیته و ارائه راهکارهای مناسب، ضمینه را برای رشد فعالیت های علمی و شکوفایی استعدادهای دانشجویان جوان فراهم نمایند.
در بخشی دیگر از این بیانیه تأکید شده است: همچنین این کمیته در نظر دارد که با همکاری دانشجویان علاقه مند به اجرای برنامه های زیر اقدام نماید :
1- برگزاری نشست های علمی در دانشگاه با حضور دانشجویان، اساتید و کارشناسان روابط عمومی
2- برگزاری کلاس ها و دوره های تخصصی روابط عمومی برای دانشجویان
3- انتخاب و معرفی مقاله های برتر دانشجویی در حوزه روابط عمومی
4- مشاوره رایگان کنکور کارشناسی ارشد رشته های ارتباطات
5- انتشار ماهنامه کمیته دانشجویی
6- معرفی دانشجویان برتر رشته روابط عمومی
7- معرفی دانشجویان به روابط عمومی سازمان ها جهت گذراندن واحد درسی کارآموزی
گفتنی است علاقمندان برای عضویت در این کمیته میتوانند مستقیماً با آقای سعید شهبازی، مسئول کمیته دانشجویی انجمن روابط عمومی ایران به آدرس ایمیل Shahbazi.pr@gmail.com و یا شماره تلفن 09183589433 تماس حاصل نمایند.
ویژگیهای " مدیریت نوین ارتباطات و توسعه سازمانی" تشریح شد

" مدیریت نوین ارتباطات و توسعه سازمانی" موضوع سخنرانی دکتر محسن قدمی در یکصد و سی و ششمین جلسه گردهمایی علمی- تخصصی انجمن روابط عمومی ایران بود.
وی در این نشست با معرفی جنبه های سخت، نرم و مغزافزاری مدیریت سرمایه های انسانی به تشریح مبانی مدیریت ارتباط سازمانی، انواع ارتباطات، هنر خوب گوش دادن، مسیر ارتباطات و حقایقی در مورد مبحث ارتباطات و رفتار سازمانی پرداخت.
تشکیل و فعالیت کمیته علمی انجمن روابط عمومی ایران به تصویب هیئت مدیره این انجمن رسید.
اعضای هفتمین دوره هیئت مدیره انجمن روابط عمومی ایران در دومین جلسه خود با اجماع کامل٬ تشکیل این کمیته را تصویب کردند.
این گزارش می افزاید در این جلسه که دیشب برگزار شد مقرر گردید انجمن روابط عمومی ایران از اساتید دانشگاه جهت پذیرش عضویت افتخاری انجمن و حضور در کمیته علمی دعوت بعمل آورد.
بررسی برنامه های پیشنهادی کمیته های مختلف از دیگر برنامه های جلسه هیئت مدیره انجمن روابط عمومی ایران بود. بر این اساس مقرر شد تا جمع بندی برنامه های کامل انجمن٬ هر یک از کمیته ها در جلسات آینده برنامه های خود را ارائه دهند.
از دیگر مصوبات این جلسه بررسی عملکرد فعالیت های هر یک از کمیته ها در دوره زمانی شش ماهه بود. بر این اساس مقرر شد عملکرد کمیته های تخصصی انجمن هر شش ماه یکبار مورد بررسی قرار گیرد.
همچنین مقرر شد کمیته دانشجویی انجمن٬ زمینه حضور و فعالیت بیشتر دانشجویان را فراهم کند.
بررسی کم و کیف عضویت تعدادی از اعضای هیئت مدیره در انجمن بین المللی روابط عمومی- ایپرا- از موضوعات دیگری بود که در دستور کار کمیته بین الملل قرار گرفت.
گفتنی است در این نشست مقرر شد جدول سخنران نشست های ماهانه انجمن برای یک دوره شش ماهه آماده و اعلام عمومی شود.
اعضای هیئت مدیره انجمن روابط عمومی ایران از تمامی علاقمندان دعوت کردند برنامه های پیشنهادی خود را برای ارتقای سطح کیفی عملکرد این انجمن اعلام کنند. آنها بر لزوم تقویت ارتباط و توسعه تعامل میان نهادها و انجمن های روابط عمومی کشور تأکید کردند.
نخستین جلسه هیئت مدیره انجمن روابط عمومی ایران در دوره هفتم برگزار و طی آن مسئولین جدید این انجمن انتخاب شدند.
بر این اساس، جواد قاسمی به عنوان رییس٬ خسرو رفیعی به عنوان نایب رییس٬ امیرعباس تقی پور به عنوان دبیر و ابوالقاسم حکیمیان به عنوان خزانه دار هفتمین دوره هیئت مدیره انجمن روابط عمومی ایران انتخاب و معرفی شدند. همچنین در این جلسه بر اساس آرای اعضای هیات مدیره، میرزا بابا مطهری نژاد به عنوان رییس کمیته انتشارات و هماهنگی امور استان ها٬ ناصر رزاق منش به عنوان رییس کمیته رفاه و تعاون٬ حسن خسروی به عنوان رییس کمیته بین الملل٬خسرو رفیعی به عنوان رییس کمیته عضویت و ارزشیابی٬ابوالقاسم حکیمیان به عنوان رییس کمیته آموزش و تحقیقات و سعید شهبازی به عنوان رییس کمیته دانشجویی انجمن روابط عمومی ایران انتخاب شدند.
در این جلسه اعضای هیئت مدیره انجمن روابط عمومی ایران ضمن بیان برنامه ها و دیدگاه های خود برای پیشرفت بیش از پیش انجمن٬ مقرر کردند برنامه جامع هیئت مدیره مصوب و منتشر شود. آن ها با تأکید بر لزوم نقش آفرینی بیشتر انجمن روابط عمومی ایران٬ جذب مشارکت اعضای انجمن را یکی از مهم ترین راه های دستیابی به موفقیت در پیشبرد برنامه ها دانستند.
گفتنی است انتخاب مسئولین جدید انجمن روابط عمومی ایران در یک فضای کاملاْ صمیمی و بر اساس اجماع کامل صورت گرفت.
روند سریع و شتابان تحولات برگرفته از بسط و گسترش ارتباطات در سطح جهان و مبادلات فرهنگی وسیع بین اقوام و ملل گوناگون از یک طرف و توسعهی ژرف و عمیق روابط انسانی و پیوندهای اعتقادی و مردمی از سوی دیگر، روابط عمومی را به عنوان پلی ارتباطی بین مردم و مسوولان، جایگاه ویژهای بخشیده و نقش و رسالت آن را از اهمیت فزایندهای برخوردار کرده است.
روابط عمومی به عنوان شاخهای از علوم اجتماعی از دیرباز ضمن تثبیت جایگاه خود در جوامع مختلف، همواره مورد توجه بیشتر نهادها و موسسات دولتی و خصوصی قرار گرفتهاست. بدیهی است در میان مردم نیز که مخاطبان اصلی روابط عمومی هستند، متناسب با نحوهی برداشتی که از جایگاه و نقش آن دارند، توقعات و انتظارات فراوان و متنوعی مطرح است که بر حساسیت امور ارتباطات اجتماعی میافزاید. در این فرآیند، نهادهای مردمی به عنوان حلقههای پیوند دهندهی حوزههای ارتباطی و روابط عمومی با مردم نقشآفرینی می کنند و در همین ارتباط، انجمن روابط عمومی ایران، به عنوان اولین نهاد تخصصی این هنر ـ فن تلاش میکند روز به روز به عنوان نهادی امین و قابل اعتماد، به جایگاه اصلی خود نزدیک تر شود.
اعضای محترم انجمن بار دیگر با آرای خود، هیات مدیرهی جدید را در بیستمین سالگرد تاسیس این نهاد مردمی، به منظور فعالیت در چارچوب وظایف تعیین شده، انتخاب کردند.
این هیات مدیره اطمینان دارد که با همیاری، مشارکت و همکاری اعضای علاقمند به اعتلای روابط عمومی در کشور، قدمهای موثری در ارتقای جایگاه این هنرفن تاثیرگذار در توسعهی تعاملات اجتماعی و ارتباطات مردمی بردارد و با بهرهبرداری از ظرفیتهای بالقوهی خانوادهی بزرگ روابط عمومی نسبت به تحقق اهداف تعیین شدهی انجمن، و نیز با تداوم تلاش در زمینهی ارتقاء ظرفیت پاسخگویی به مردم و شهروندان در نهادهای دولتی و خصوصی، نقش و ماموریت خود را به نحو شایسته ایفا نماید.
هیات مدیره از مساعی و حضور فعال اعضای شرکت کننده در مجمع عمومی سالانهی انجمن صمیمانه تشکر و قدردانی نموده، خود را موظف میداند با برنامهریزی مناسب و اقدامات هدفمند، در پاسخ به اعتماد این عزیزان، از هیچ گونه تلاش و کوششی دریغ ننمایند.
منتخیین هیاتمدیرهی انجمن روابط عمومی ایران
هشتم دی ماه ۱۳۸۹
اعضای جدید هيئت مديره و بازرس قانونی هفتمین دوره انجمن روابط عمومی ایران انتخاب شدند. در مجمع عمومی این انجمن که با حضور نماینده وزارت کشور برگزار شد پس از قرائت گزارش هيئت مديره دوره ششم، وضعیت امور مالي تشریح و گزارش بازرس ارائه و به تصویب رسید.

سپس هریک از کاندیداها به معرفی خود و برنامه هایشان برای ارتقای با سابقه ترین انجمن تخصصی روابط عمومی ایران پرداختند.
پس از پایان رأی گیری و شمارش آرا ابوالقاسم حکیمیان٬ امیرعباس تقی پور٬ جواد قاسمی٬ خسرو رفیعی٬ میرزابابا مطهری نژاد٬ حسن خسروی و ناصر رزاق منش به عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره و عبدالحسین پارسا٬ حمید صدیق پور و حمید واعظی به عنوان اعضای علی البدل هیئت مدیره انتخاب شدند. همچنین ناهید حسینی و سعید شهبازی به عنوان بازرس اصلی و علی البدل٬بیشترین آرا را به خود اختصاص دادند.
توضیح من: به عنوان عنصر کوچکی از خانواده بزرگ روابط عمومی از اعتماد اعضای محترم انجمن سپاسگزارم. امیدوارم در سایه همدلی و تلاش اعضای هیئت مدیره بتوانیم به انتظارات موجود جامه عمل بپوشانیم.