دبیرخانه دائمی همایش روابط عمومی الکترونیک از ارجاع 13 مقاله برای داوری خبر داد:

 15 اردیبهشت مقاله نویسان برتر ششمین همایش معرفی می شوند

دبیرخانه دائمی همایش روابط عمومی الکترونیک اعلام کرد: پس از بررسی اولیه و حصول اطمینان از تطبیق موضوعات مورد توجه محققان و مقاله نویسان با فراخوان منتشر شده، 13 مقاله برای داوری به کمیته علمی همایش ارجاع شد.

بر این اساس نتیجه ارزیابی مقالات تا تاریخ ۱۵/۲/۹۰ اعلام خواهد شد. سه مقاله نویس برتر این بخش از فرصت ارائه مقالات خود در کنار اساتید و کارشناسان در روز برگزاری همایش یعنی 31 اردیبهشت ماه برخوردار خواهند شد.

فهرست نهايي عناوين و نويسندگان بخش فراخوان مقالات ششمین همايش روابط عمومي الكترونيك  بدون هر گونه اولویتی که آثار آنها داوری خواهد شد بدین شرح است:

1.       ارزیابی پورتال مردم بر اساس معیارهای ارزیابی وب در روابط عمومی الکترونیک- مانيا عاله پور

2.       اسمارت فون ها و نقش ابزارهای هوشمند در روابط عمومی الکترونیک - علي اسماعيل زاده

3.       بررسی روابط عمومی دیجیتال و نقش آن در بهبود اطلاع رسانی - كوروش سعيدي

4.       پيشرفت فناوریهای  ديجيتالي در پيشبرد اهداف  روابط عمومی الكترونيكي و راديو بلاگ‌ها- الناز احقاقی وزوانی

5.       تاثير و نقش ويكي ها در كارايي و توسعه روابط عمومي ها و سازمان ها- حسن خسروي

6.       روابط عمومی الکترونیک  و تلوزیونهای تعاملی - سعید نوری آزاد

7.       روابط عمومی الکترونیک در عصر تلفن همراه - بابک اکابری و رضا نامی

8.       روابط عمومی الکترونیک و نقش آن در ایجاد حمیت و احساس تعلق سازمانی- كوروش سعيدي

9.       روابط عمومی تراکنشی (كسب درآمد از طريق خدمات ارزش افزوده بر روي پرتال هاي روابط عمومي)- رضا قرباني

10.   روابط عمومي مشترك - علي حيدري

11.   شبکه های اجتماعی، گلوگاه فرصت برای روابط عمومی و مخاطب - ليلا خانزاده- فائزه سادات شاه طاهري

12.   کاربرد شبكه هاي اجتماعي در روابط عمومی - مصطفی صدری

13.   کاربرد گرافیک اطلاع رسان و خبری در روابط عمومی مدرن ایران- مريم سليمي 

اضافه می نماید ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک 31 اردیبهشت ماه سال جاری  و سه روز پس از روز ارتباطات و روابط عمومي در تقويم رسمي كشور در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.  دانشجویان، مدیران و کارشناسان روابط عمومی قادرند براي حضور و ثبت نام در همايش ضمن كسب اطلاعات لازم از طريق سايت www.eprcenter.ir  با شماره ۸۸۹۲۲۷۸۲ تماس حاصل نمایند.

وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش ، وزارت نفت ، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت آموزش و پرورش، وزارت راه و ترابری، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران٬ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، سازمان تربیت بدنی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شرکت سهامی مخابرات ایران، انجمن روابط عمومی ایران، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران، بانک پاسارگاد، بانک تات، بانک دی، برخی از استانداری ها، مرکزآموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد 41 و بیش از 15 مؤسسه رسانه ای، روزنامه و مجله از برگزاری این همایش حمایت کرده اند. 

در آستانه برگزاری ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک صورت گرفت:

معرفی دکتر داود زارعیان به عنوان استاد پیشگام روابط عمومی الکترونیک

دبیر همایش روابط‌عمومی الکترونیک از انتخاب دکتر داود زارعیان، مدرس علوم ارتباطات دانشگاه علامه‌طباطبایی به عنوان استاد پیشگام روابط‌عمومی الکترونیک خبر داد.

امیرعباس تقی‌پور، با اعلام این که اعضای کمیته علمی همایش به اتفاق آراء دکتر داود زارعیان را به عنوان استاد پیشگام روابط عمومی الکترونیک در سال 1390 انتخاب کرده‌اند افزود: دکتر زارعیان در طول بیش از بیست سال حضور خود در عرصه روابط‌عمومی، خدمات علمی و عملی قابل‌توجهی را به  دانشگاه‌ها، مراکز آموزش‌عالی و جامعه ارتباطات کشور هدیه کرده و بویژه در ده سال اخیر از طریق نوشتن کتاب، مقاله و ایراد سخنرانی‌های متعدد بر ضرورت استقرار نظام روابط‌عمومی الکترونیک در وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی تأکید کرده است.

در آستانه برگزاری ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک صورت گرفت:معرفی دکتر داود زارعیان به عنوان استاد پیشگام روابط عمومی الکترونیک

وی از دکتر زارعیان به عنوان استادی متواضع و در عین حال تلاشگر نام برد و گفت: تلاش‌های ایشان به عنوان عضو کمیته علمی چهار دوره گذشته همایش روابط‌عمومی الکترونیک، بر اعضای خانواده بزرگ روابط‌عمومی پوشیده نیست. دکتر زارعیان در این مدت بیش از 180 مقاله با موضوع روابط عمومی الکترونیک را داوری کرده است.

تقی‌پور از رونمایی دوجلد کتاب به قلم دکتر زارعیان همزمان با برگزاری مراسم تقدیر از وی در روز 31 اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: نام و موضوعات این کتاب‌ها در خبر جداگانه‌ای اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: تمبر یادبود و تندیس دکتر زارعیان با حضور استادان، دانشجویان و شرکت کنندگان در ششمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک، رونمایی خواهد شد.

دبیر ششمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک گفت: در ادوار گذشته این همایش از پروفسور کاظم معتمدنژاد به عنوان پدر علوم ارتباطات ایران ، دکتر یونس شکرخواه ،دکتر سعیدرضا عاملی، دکتر شهیندخت خوارزمی و دکتر محمد سلطانی‌فر به عنوان استادان پیشگام روابط عمومی الکترونیک تجلیل شده است.

مراسم تجلیل از مقام علمی این استاد علوم ارتباطات همزمان با برگزاری ششمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک 31 اردیبهشت ماه در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.

دکتر داود زارعیان، متولد 1344، متأهل و دارای دو فرزند است. وی در سال 1381 دکترای علوم ارتباطات خود را از دانشگاه علامه‌طباطبائی اخذ و هم‌اکنون مدرس دروس روابط عمومی و روزنامه نگاری در دانشگاه علامه طباطبايی و سایر مؤسسات آموزش عالی دولتی و آزاد است. دکتر زارعیان از مؤسسان انجمن متخصصان روابط‌عمومی ایران بوده و در حال حاضر عضو هیئت‌مدیره این انجمن است. وی در حوزه اجرایی نیز مسئولیت‌های متعددی داشته و تقدیرنامه‌های زیادی از مقامات ارشد اجرایی دریافت کرده است.  

دکتر حسن بشیر:

روابط عمومي الکترونيک، جهشي اساسي در شيوه هاي ارتباطي ايجاد می‌کند

 

 دکتر حسن بشير، عضو هيئت علمي دانشگاه امام صادق (ع) در ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک به ارائه مقاله‌ای با عنوان «روابط عمومي الکترونيک: تعامل کلام و تصوير در بازنمايي شيوه هاي نقادي، شفاف سازي و پاسخگويي» می پردازد.

در بخشی از چکیده مقاله ایشان آمده آست: روابط عمومي الکترونيک تحولي مهم در شيوه هاي تعاملي و تنوع بازنمايي در حوزه هاي مختلف ارتباطي به وجود آورده است. اين تحول نه تنها ناشي از ظرفيت بي نهايت جهان مجازي است، بلکه فراتر از آن به دليل تعدد و گستردگي در ظرفيت ها و توانمندي هاي انسان در خلق شيوه هاي تعاملي گوناگون و متفاوت از يک سو و قدرت غير محدود در تنوع بازنمايي جهان ديجيتالي و مجازي از سوي ديگر مي باشد.

وی ادامه می‌دهد: در اين زمينه شيوه هاي تعاملي هم از ابزارها و روش هاي کلامي، صوتي، تصويري، حرکت، رنگ، قالب هاي بياني، ژانرهاي مختلف رسانه اي و غيره بهره مي گيرند و هم از قدرتهاي نرم افزاري که در شيوه هاي متنوع گفتمان‌هاي فرهنگي، اجتماعي، ديني، سياسي، اقتصادي، هنري و تفريحي وجود دارند، استفاده مي کنند. بهره گيري کامل از شيوه ها و روشهاي مذکور به قدرت، شدت و تنوع تعامل در حوزه هاي ارتباطي و تبادل معنايي بستگي دارد، تا شايستگي، تناسب و موفقيت آنها در ايجاد ارتباطات فعال مورد تاييد قرار گيرد. از طرف ديگر، تنوع شيوه هاي بازنمايي در جهان مجازي، زمينه هاي مختلفي را به وجود آورده است که بيشترين تاثير را بر نحوة نقادي و ارزيابي، صراحت و شفاف سازي، مسئوليت پذيري و پاسخگويي را به ارمغان آورده است و جهان ارتباطات را وارد چالش هاي تعاملي در سطح فراتر از فرد و سازمان، در سطح جامعه و جهان کرده است. اين منطق جديد در تعامل و بازنمايي وامدار قدرت تعامل کلام و تصوير، متن و فرامتن، حرکت و رنگ، واقعيت و مجاز و بالاخره سخت افزارها و نرم افزارها در ابعاد مختلف متاثر از قدرت هاي انساني-تکنولوژيکي مي باشد.

دکتر بشیر در چکیده مقاله خود تأکید می‌کند: روابط عمومي الکترونيک در شرايط جديد تعامل و بازنمايي، الزاما منطق جديدي را در شيوه هاي نقادي، شفاف سازي و پاسخگويي را به آزمون نهاده است که مي تواند جهشي اساسي در شيوه هاي ارتباطي، انتقال پيام ها و مفاهيم و بالاخره اشتراک معنايي ايجاد نمايند. روابط عمومي الکترونيک عليرغم چنين تحول و جهشي نيازمند زبان جديد ارتباطي، شيوه هاي نوين نقادي و شفاف سازي و روشهاي متفاوت پاسخگويي براي ايجاد ارتباطات فعال، موثر و سودمند مي باشد.

در اين مقاله تلاش خواهد شد که ضمن ترسيم و تبيين ابعاد گوناگون تعامل و بازنمايي در زمينه هاي گفته شده، تاثيرات آنها بر حوزهاي نقادي، شفاف سازي و پاسخگويي با توجه به فرايند هاي مختلف تعاملي کلام و تصوير به ويژه در بافت هاي والا و بافت هاي پائين در زمينه هاي انتقال پيام و اشتراک معنا در شرايط فرامتني متفاوت مورد مطالعه و بررسي قرار گيرند.

ششمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک 31 اردیبهشت ماه سالجاری در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد. علاقمندان برای حضور در این همایش می توانند به سایت www.eprcenter.ir  مراجعه نمایند.

 

یاد یاران

به پیشنهاد دوست عزیزم آقای علیرضا امیرپور از فعالان روابط عمومی کشور٬ قرار شد نسبت به تکمیل بخش یاد یاران در سایت انجمن روابط عمومی ایران اقدام شود. دیروز از اقای خلخالی عزیز٬ درخواست کردم و ایشان هم در کوتاهترین زمان ممکن٬ اولین گام تکمیلی را برداشته و به معرفی خدمات مرحوم پارسا به روابط عمومی کشور پرداختند. به نظرم یک وظیفه حرفه ای و صنفی است که ضمن گرامیداشت یاد بزرگان و پیشکسوتان در قید حیات٬ از رفتگان هم یادی کنیم. مرحوم محمد ملازم٬ زنده یاد فقید سعید دکتر جبل عاملی و زنده یاد فقید سعید سیروس پارسا ، مرحوم تحریری ، مرحوم لاهوتی و مرحوم راحمی.

http://prsir.org/yadeyaran.asp

خسرو سینایی، كارگردان كافه‌رو وكافه‌پژوه از کافه‌نشینی می گوید

كافه‌نشینی باز شدن پنجره‌ اذهان به سوی هم است

  منبع: دهمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات- سخن از كافه و كافه‌نشینی كه به میان می‌آید، ذهنمان به پاریس می‌رسد؛ شهری كه به واسطه شهرت جهانی‌اش در بحث‌های ادبی، هنری و سیاسی نقل محافل كافه‌هایش، «شهر كافه‌ها» نام گرفت اما امروزه تب كافه‌نشینی اگرچه به گفته خسرو سینایی دیگر چون گذشته داغ داغ نیست ولی به اقصی‌نقاط جهان سرایت كرده و حتی خیابان «حبیب بورقیبه» تونس هم به دلیل كافه‌‌تراس‌هایش به «شانزلیزه‌ تونس» معروف شده است؛ جایی كه گارسون‌ها امروزه به جای سرو قهوه عربی به مشتریانشان كه از استنشاق گازهای اشک‌آور به سرفه افتاده‌اند، دستمال تعارف می‌کنند. در این مصاحبه با خسرو سینایی، كارگردان مشهور ایرانی به واسطه تجربه‌ كافه‌نشینی در كشورهای اروپایی از جمله اتریش و تحقیقاتش درباره كافه‌نشینی در ایران برای ساخت فیلم‌هایی چون «گفت‌وگو با سایه» و «مرثیه گمشده» به گفت‌وگو نشسته‌ایم. حرف‌هایش شنیدنی است.... 

 آقای سینایی! تعریف شما از كافه‌نشینی و شباهت‌ها و تفاوت‌های این رفتار اجتماعی در ایران و اروپا چیست؟

ادامه نوشته

از قهوه‌خانه تا کافه؛ نگاهی به کافه‌های معروف ایرانی

منبع: دهمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات

سخن از كافه‌نشینی و آرامش خیال هر چند گذرای آن، در هیاهوی زندگی پرشتاب امروز كه رهگذران را تاب تحمل ثانیه‌های گذران چراغ راهنما را هم نیست، گرچه خیال‌پردازانه اما واقعیتی است كه می‌توان حس نوستالژی آن را در لابه‌لای سخنان گاها گَرد گرفته كافه‌نشین‌های نه چندان دور این محفل‌ها یافت، چرا كه تعلق داشتن به جمع نیاز انسان امروز و دیروز بوده و هست.  برای اكثر كافه‌نشین‌های حرفه‌ای، فضای كافه مهم‌تر از نوشیدنی‌ها و خوراكی‌هایی است كه در آنجا سرو می‌شود. «خسرو سینایی» در مصاحبه‌ای كه با دهمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات داشته با تاكید بر این مسأله گفت: «به عنوان یك حامی پرو پا قرص كافه‌نشینی همیشه به دوستانم گفته‌ام كه به دنبال فضا هستم نه غذا». قهوه‌خانه‌ها به عنوان نسخ اولیه كافه‌ها در بیشتر موارد در ایران یادآور كوچه‌های سنگفرش شده زیر بازارچه و تقاطع «امین حضور» تهران هستند و كافه‌نشینی مدت‌های طولانی است كه خیابان جمهوری و لاله زار را در ذهن تداعی می‌كند؛ خاطره زمانی را كه افرادی نظیر «صادق هدایت»،   «بزرگ علوی» و «مجتبی مینوی» در كافه رستورانی دور هم می‌نشستند و درباره جدیدترین اثرهای ادبی‌شان گپ می‌‌زدند. از آن زمان تا به حال تصویر كافه‌نشینی با مفهوم روشنفكری در ذهن شهروندان به هم آمیخته است؛ هر چند نمی‌‌توان از قهوه‌خانه‌های سنتی واقع در شهرهای تبریز و اصفهان چشم‌پوشی كرد و خاطره شاهنامه‌‌خوانی در قهوه‌خانه‌های شاه‌عباسی را نادیده گرفت، چرا كه به اعتقاد برخی تاریخ‌شناسان، كافه‌ها از نوع سنتی و به لحاظ تاریخی پدیده‌هایی جدید و از غرب آمده نیستند و قدمت تاریخی آنها به پیش از پادشاهی شاه عباس می‌رسد. در دو برهه از تاریخ معاصر ایران کافه و کافه نشینی به اوج خود رسیده است. دوره نخست زمان جنگ جهانی دوم بود و دوره دوم، دهه 30 و 40 بود که نویسندگان، شاعران و روشنفکران روزگار خود را در کافه‌های پر رونق تهران می‌گذراندند. از جمله کافه‌های دهه 30 و 40 در تهران کافه «فیروز» بود که زمانی در خیابان «نوبهار» جمهوری برو و بیایی داشت و پاتوق افرادی چون «جلال آل‌احمد» و هوادارانش بود؛ محفل‌هایی که رنگ و بوی مذهبی داشتند. کافه «ریویرا» هم که اطلاعات زیادی از آن در دست نیست، گفته شده كه پاتوق دانشجوها بوده است.  کافه «فردوسی»، سر چهار راه استانبول هم به ‌دلیل سبیل پر پشت صاحبش به «کافه سبیل» معروف بوده؛ كافه‌ای كه میزهای آن سنگی بوده است. گفته شده به‌دلیل اینكه مشتری‌های این كافه موقع بحث روی میزها می‌زدند و میز می‌شکستند، صاحب کافه فردوسی تصمیم گرفته بود تا برای كاهش خسارت‌ها از میزهای سنگی استفاده کند.  کافه فردوسی پاتوق «صادق هدایت»، «احمد شاملو»، «فروغ فرخزاد»، «یدالله رویایی»، «نادر نادرپور»، «نصرت رحمانی»، «رضا براهنی»، «محمدعلی سپانلو» و «اسلام کاظمیه» بوده است؛ جایی كه اكنون تنها خاطره‌ آن در اذهان قدیمی‌ترها باقی مانده است. كافه «نادری» هم یكی از كافه‌های مشهور ایران است. «خاچیك مادیكیانس» روس حدود 80 سال پیش در حوالی «پل حافظ» امروز و خیابان نادری آن زمان، هتلی بنا كرد كه كافه آن كلیشه‌ای‌ترین و پرمشتری‌ترین پاتوق‌نشین‌های شهر تهران شد؛ جایی كه «سیمین دانشور»، «عبدالحسین نوشین» و شعرای بزرگی چون «شهریار»، «نیما یوشیج»، «رهی‌معیری»، «فریدون توللی»، «نواب صفا» و «سیمین بهبهانی» در آن گردهم می‌آمدند. اما نكته قابل توجه در مورد روشنفكران معاصر بحث بر سر حضور جلال آل‌احمد در اكثر كافه‌هاست. برخی او را پای ثابت كافه نادری می‌دانند، برخی از حضورش در كافه فیروز حرف می‌زنند و بعضی هم او را یكی از مشتریان دائمی كافه فردوسی می‌دانند. كافه «لقانطه» در خیابان «باب همایون» كه شعبه‌ای هم در میدان بهارستان داشت از جمله پاتوق‌های اعیان و اشراف به شمار می‌رفت. این كافه كه در واقع نام صاحبش «غلامحسین لقانطه» را یدك می‌كشید، جایی بود كه چای و قلیان مهم‌ترین و پرطرفدار‌ترین چیزهایی بودند كه در آن به مشتریان داده می‌شد و البته بستی و فالوده آن هم طرفداران بسیاری داشت. در این میان نمی‌توان یادی از كافه‌ها و پاتوق‌های لاله‌زار نكرد. هرچند امروزه تمام جنب و جوش موجود در این خیابان به خرید و فروش لوستر و چراغ معطوف شده اما اگر كسی از دل تاریخ نه چندان دور لاله‌زار به دوره معاصر پرت شده باشد، به خوبی می‌تواند توضیح دهد كه زمانی در همین خیابان كافه‌های «نور»، «ری»، «افق طلایی» و كافه «مصطفی پایان» پر می‌شد از نویسندگان تئاتر كه برای استراحت یا شنیدن خبرهای تازه تئاتری به آنجا می‌رفتند و چای و قلیان سفارش می‌دادند. از دیگر كافه‌های معروف تهران باید به كافه «پرنده آبی»، كافه «باغ شمیران»، كافه «گراند هتل»، كافه «قنادی یاس» در ضلع شمالی میدان بهارستان، كافه «كوچینی» در بلوار كشاورز، ابتدای خیابان فلسطین و كافه «سینما تابستانی ری» در خیابان استانبول اشاره كرد كه امروز تبدیل به پاركینگ شده است. پس از دهه 40 تنها دو کافه در تهران هنوز به فعالیت خود ادامه می‌دهند، کافه نادری و کافه «گل رضائیه»، جایی كه گویا زمانی در آن صادق هدایت و جلال‌آل احمد سر اینکه جلال به هدایت گفته بود «غربزده»، دعوای سختی در می‌گیرد و هدایت قصد داشته تا صندلی کافه را روی سر جلال خرد کند. پس اگر هوس تجربه فضای آن زمان را دارید، کافی است یک تاکسی به نشانی خیابان جمهوری اسلامی، خیابان 30 تیر، پایین‌تر از کوچه ایروان بگیرید!

پرونده کامل کافه و کافه نشینی را در دهمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات مطالعه کنید.

 

بین 60 تا 80 درصد بیمارستان‌های کشور در برابر زلزله ایمن نیستند

بین 60 تا 80 درصد بیمارستان‌های کشور در برابر زلزله ایمن نیستند

 ایران یکی از 10 کشور زلزله خیز و یکی از شش کشور حادثه خیز جهان است. شاید همین کافی باشد که بخواهیم بدانیم چقدر ساختمان‌های ما در مقابل این بلا ایمن هستند؟ اما این سوال زمانی جنبه حیاتی تری پیدا می‌کند که ساختمانی که درباره آن سخن می‌گوییم بنایی باشد که قرار است درمان بیماران در حین زلزله در آن ادامه پیدا کند و پس از وقوع زلزله هم مصدومان به آنجا منتقل شوند.

در یازدهمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات – فروردین ماه 90- گفت‌وگویی با «علی حیدری» معاون فعلی شرکت خانه سازی ایران و معاون اسبق سازمان تامین اجتماعی ومسؤول کمیته بررسی طرح مقاوم سازی ساختمان‌های قدیمی این سازمان درنیمه دوم دهه70 منتشر و با او درباره ضرورت مقاوم سازی سازه‌های بیمارستانی و مشکلاتی که در راه اجرای طرح‌های مقاوم سازی در برابر زلزله وجود دارد، پرسش ‌هایی مطرح شده است. حیدری، بزرگ‌ترین مشکل در مقاوم سازی بیمارستان‌ها را نبود اعتبارات کافی می‌داند. او می‌گوید: با توجه به اینکه وزارت بهداشت و درمان همیشه با مشکل اعتبار حتی برای امور جاری خود روبه‌روست، مجالی جدی برای اندیشیدن به آینده دور و مقاوم سازی را پیدا نمی کند و حتی در صورت تخصیص بودجه‌های اندک برای این امر هم، این اعتبارت به جای مقاوم سازی صرف ظاهر بناها می‌شوند. او راه حل این مشکل را سپردن کار به دست بخش خصوصی، تخصیص اعتبارات از محل صندوق ذخیره ارزی یا دریافت وام از سازمان‌های جهانی بهداشت می‌داند.
وی در مورد ضرورت جانمایی درست برای ساخت بیمارستان‌ها می‌گوید:
باید به این نکته توجه داشت که بیمارستان در مکانی ساخته شود که راه‌های دسترسی به آن در صورت وقوع زلزله باز باشد. مثلاً بیمارستان میلاد در جای خوبی قرار ندارد چرا که چند بزرگراه طبقاتی راه‌های دسترسی به این بیمارستان هستند و در صورتی که هر کدام از این پل‌ها خراب شود دیگر مقاوم سازی سازه بیمارستان چندان اهمیتی ندارد. از سوی دیگر بحث انرژی و به خصوص دسترسی به برق و آب، اکسیژن و تلفن و اینترنت در بیمارستان‌ها هم بسیار مهم است.
حیدری در پاسخ به این سؤوال خبرنگار ماهنامه مدیریت ارتباطات که چه تعداد بیمارستان‌های مقاوم سازی شده داریم؟ می‌گوید:
برآورد می‌شود در کشورحدود 800 بیمارستان وجود دارد که 55 درصد از این تعداد، بیمارستان‌های دولتی هستند و بیش از 60 درصد بیمارستان‌های دولتی هم عمری بالای 50 سال دارند.اغلب این بیمارستان‌ها فاقد استاندارد‌های مقاومت در برابر زلزله هستند. به عبارت دیگر بین 60 تا 80 درصد از بیمارستان‌های سطح کشور در برابر زلزله‌های شدید نا ایمن هستند.
 وی با تشریح این نکته که اگر هزینه مقاوم سازی ساختمان بیمارستان بیش از 30 درصد هزینه ساخت بیمارستان جدید باشد ساختن بیمارستان‌های جدید به صرفه‌تر است ادامه می‌دهد:  برآورد شده است که مقاوم سازی هر بیمارستان حدود 6 میلیارد تومان هزینه دارد و این معادل 50 درصد هزینه ساخت یک بیمارستان جدید است.
 این کارشناس تأمین اجتماعی می‌گوید: سال 2009 که از سوی سازما ن‌های جهانی بحث بیمارستان ایمن مطرح شد، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی طرح مقاوم سازی دو بیمارستان را در دستور کار خود قرار داد. اما پس از آن به گفته مسؤولان مربوطه به علت عدم تامین اعتبارات‌،طرح‌های مقاوم سازی مسکوت ماند و در شرایطی هم که اعتباری برای مقاوم‌سازی تخصیص می‌یافت آنچنان کم بود که بیشتر صرف امور ظاهری ساختمان می‌شد و اصلا کار به مقاوم سازی نمی کشید. از طرفی عدم نظارت دقیق هم، به کار نبستن بودجه در ردیف تعیین شده برای مقاوم سازی را عادی می‌کرد.
وی در این مصاحبه پیشنهاداتی را برای حل مشکل مقاوم‌سازی بیمارستان‌ها ارائه کرده است.

روابط عمومی از شغل های پررونق در سال 2011 است

روابط عمومی از شغل های پررونق در سال 2011 است. این ادعا توسط گردانندگان سایت www.businessweek.com مطرح شده است. در پیش بینی این سایت آمده است: با چالش های موجود در حوزه انتشارات چاپی، روزنامه نگاری مانند گذشته شغل داغی نبوده، اما روابط عمومی در حال شکوفایی است. تمام سازمانها به اهمیت توانایی حرفه ای یک متخصص روابط عمومی آگاه جهت جذب رسانه برای موفقیت و شکست خود واقف هستند. اگر شما یک نویسنده رسمی یا آماتور بوده و با علاقه به تحقیق و پژوهش از تلاش برای برقراری ارتباط با گزارشگران و وبلاگ نویسان نمی ترسید، روابط عمومی ممکن است یک حرفه مناسب برای شما به شمار رود.

بر اساس این گزارش٬ ماساژ درمانگر، مربی ورزشی، مفسر یا مترجم، متخصص پشتیبانی رایانه، گزارشگر دادگاه،تنظیم کننده قرار ملاقات، متخصص روابط عمومی، واسطه گر، ادیتور فیلم و تصاویر ویدیویی و تحلیلگر امور مالی ده شغل پررونق سال ۲۰۱۱ معرفی شده اند.


 

25 فروردين آخرين مهلت ارسال مقاله به ششمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک

25 فروردين آخرين مهلت ارسال مقاله به ششمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک اعلام شد.

دبيرخانه اين همايش، بهره‌‌گیری محققان و پژوهشگران از فرصت تعطیلات نوروز و همچنین امید به دریافت مقالات کیفی‌تر و پرمغزتر را مهم‌ترین دلیل این تصمیم‌گیری اعلام کرد. همچنین دکتر محمد سلطانی‌فر، رییس کمیته ‌علمی همایش، از کاربرد وب2ووب3در روابط عمومی، نقش ویکی‌‌ها در روابط عمومی، روابط‌عمومی الکترونیک و رادیو بلاگ‌ها، جایگاه رسانه های سنتی و روابط‌عمومی الکترونیک، روابط‌عمومی الکترونیک نقادی، شفاف‌سازی و پاسخگویی، نقش روابط‌عمومی الکترونیک در ایجاد همیت و احساس تعلق سازمانی، نقش روابط‌عمومی الکترونیک در بهره‌گیری از انواع رسانه های مکتوب ،دیداری و شنیداری، کاربرد شبکه های اجتماعی در روابط‌عمومی الکترونیک، شهروندان خبرنگار و روابط‌عمومی الکترونیک و سامانه‌های‌ یکپارچه ‌الکترونیک‌‌‌‌‌ درسازمان‌ و نقش‌آن‌درروابط‌عمومی ‌الکترونیک (CRM، EPR، اینترنت)  به عنوان 10 محور تعیین شده برای نگارش مقالات، نام برد.

 دبیرخانه همایش نیز اعلام کرده است معرفی تجربه‌های موفق سازمانی در سطوح ملی، منطقه‌ای و جهانی در دستور کار قرار دارد و تمامی وزارتخانه ها، سازمان ها و مؤسسات دولتی و خصوصی می توانند عملکرد و توانمندی های خود را در زمینه استقرار نظام روابط‌عمومی الکترونیک به دبیرخانه ارسال کنند.

 در ششمین همایش‌ روابط‌ عمومی‌ الکترونیک همچون دوره های پیشین از نویسندگان مقالات برتر تجلیل خواهد شد.

بنا بر این گزارش اساتید، مدیران، کارشناسان و دانشجویان علاقمند می توانند مقالات خود را به آدرس info@eprcenter.ir   ارسال نمایند.

 گفتنی است در ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک مقالات ارایه شده در کمیته علمی مرکب از دکتر محمد سلطانی فر، دکتر سعید رضا عاملی، دکتر علی‌اصغر محکی، دکتر یونس شکرخواه، دکتر شهیندخت خوارزمی و دکتر حمید ضیایی‌پرور مورد بررسی و قضاوت قرار خواهد گرفت.

 این همایش 31 اردیبهشت ماه سال90 در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد. تا کنون بیش از 15 وزارتخانه، سازمان و رسانه از برگزاری ششمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک اعلام حمایت کرده‌اند. همایش روابط‌عمومی الکترونیک از مهم‌ترین رویدادهای سالانه روابط‌عمومی در کشور محسوب شده و نتایج آن در ترویج ادبیات و روش‌های بکارگیری ابزارنوین در انجام وظایف و مسؤولیت‌های روابط‌عمومی‌ها ملموس بوده است.

تبریک

فرارسیدن نوروز را به اهالی خانواده روابط عمومی و ارتباطات تبریک می گویم. از اینکه در سال 89 با انجمن روابط عمومی ایران، دبيرخانه دائمي همايش روابط عمومي الكترونيك و ماهنامه مدیریت ارتباطات همراه بودید، سپاسگزارم. امیدوارم در سال جدید همچنان پیروز، شادکام و همراه باشید.ارادتمند.

امير عباس تقي پور

سال نو مبارک