در بیستمین سالگرد انجمن روابط عمومی ایران از اساتید برتر روابط عمومی تقدیر خواهد شد
مراسم گرامیداشت بیستمین سال تأسیس انجمن روابطعمومی ایران برگزار می شود
مراسم گرامیداشت بیستمین سال تأسیس انجمن روابطعمومی ایران، به عنوان قدیمیترین سازمان مردم نهاد روابط عمومی کشوربا مشارکت و همراهی خانه هنرمندان، برگزار می شود.
![]()
به گزارش دبیرخانه انجمن روابط عمومی ایران، مهندس خسرو رفیعی، نایب رئیس انجمن روابطعمومی ایران با اعلام این مطلب گفت: این مراسم با حضور اعضای سابق و فعلی انجمن، جمعی از اساتید، مدیران، کارشناسان و دانشجویان روابط عمومی، از ساعت 15:30 روز چهارشنبه 6 مهرماه در محل خانه هنرمندان، برگزار میشود.
وی گفت: در این مراسم علاوه بر تجلیل از 5 نفر از اساتید صاحبنام، از بازماندگان اعضای درگذشته انجمن تقدیر خواهد شد.
رفیعی در مورد تاریخچه فعالیتهای انجمن روابطعمومی ایران گفت: تأسیس و فعالیت انجمن روابطعمومی ایران دو مقطع تاریخی قبل و پس از انقلاب اسلامی را تجربه کرده است.
وی با اشاره به اینکه درسال 1346 جمعی از بزرگان، برای برقراری ارتباط با انجمن بین المللی روابط عمومی و معرفی و ترویج توانمندیهای روابط عمومی به تاسیس انجمن روابط عمومی ایران همت گماردند گفت: فعالیتهای این انجمن به دلیل عدم توفیق در پیشبرد برنامهها و اهداف مورد نظر مؤسسین خود به فراموشی سپرده شد.
نایب رئیس انجمن روابط عمومی ایران ادامه داد: درسال 1363 با حضور زنده یاد مرحوم دکتر نطقی و تنی چند از شاگردان وی موضوع تشکیل انجمن روابط عمومی ایران مطرح و مقررشد با مطالعه و بررسی روند فعالیتهای انجمن روابط عمومی ایران در قبل از انقلاب، زمینههای فعالیت مجدد آن بررسی شود که به علت نامساعد بودن اوضاع داخلی وجنگ تحمیلی زمینه لازم برای طی مراحل قانونی تشکیل انجمن فراهم نشد لیکنبا تلاش و همت زنده یــــاد مرحوم محمد ملازم مدیر کل دفتر تبلیغات دولت و جمعی از پیشکسوتان و مدیران کل روابط عمومی های کشور اولین مجمع انجمن روابط عمومی ایران در خرداد 1370 برگزار شد و اینک با گذشت بیست سال، مراسم گرامیداشت آن برگزار خواهد شد.
رفیعی افزود: تشکیل انجمن یکی از آرزوهای دست اندرکاران روابط عمومی بود تا بتوانند از این طریق آنچه را که در این حوزه نیاز است مورد بررسی و مطالعه قراردهند. در واقع خواست فعالان این حوزه آنست که انجمن، رابطی باشد بین بخش های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و بتواند رابطه دانشگاه ها را با حوزه های مختلف برقرار کرده و کارشناسان و متخصصان روابط عمومی از پتانسیلی برخورد شدند تا بتوانند حقوق صنفی خود را مطرح کنند.
مركز آموزش علمي – كاربردي فرهنگ و هنر واحد 41 ،بدون كنكور ،دانشجو مي پذيرد
رشته هاي موجود :
گروه : فرهنگ و هنر
1- امور فرهنگي
2- خبرنگاري
3- خدمات كتابداري و اطلاع رساني
گروه : خدمات اجتماعي
1- مترجمي اسناد و مدارك
2- تبلیغات و بازاریابی
شرايط پذيرش : داشتن ديپلم متوسطه يا فني حرفه اي يا كار و دانش (نيازي به مدرك پيش دانشگاهي نيست)
آدرس : خيابان انقلاب ضلع شرقي پارك دانشجو خيابان رازي خيابان استاد شهريار پلاك 16 جديد
تلفن تماس : 66752095 داخلی 103 – 66752091 مستقیم (آقاي اركات)
دبیرخانه کارگروه تأسیس اتحادیه جامعه روابطعمومی ایران آغاز بکار کرد

نخستین جلسه کارگروه مشترک دو انجمن روابطعمومی ایران و متخصصان روابطعمومی برگزار و تأسیس دبیرخانه کارگروه تأسیس اتحادیه/ جامعه روابطعمومی ایران به تصویب رسید.
در این جلسه که با حضور خسرو رفیعی نائب رئیس انجمن روابطعمومی ایران، محمدرضا رسولی نائب رئیس انجمن متخصصان روابطعمومی، قربانعلی تنگشیر مدیر اجرائی انجمن متخصصان و امیر عباس تقیپور دبیر انجمن روابطعمومی ایران برگزار شد مقرر گردید دبیرخانه کارگروه تأسیس اتحادیه/ جامعه روابطعمومی ایران با هدف دریافت نقطهنظرات اساتید، اندیشمندان، مدیران و دانشجویان برای فراهم کردن مقدمات تأسیس اتحادیه/ جامعه روابطعمومی ایران، آغاز بکار کند. اعضای این کارگروه از افراد حقیقی و حقوقی فعال در عرصه روابطعمومی خواستند تا نقطهنظرات خود را پیرامون مهمترین چالشها و مسائل و نیازهای روابطعمومی در ایران به همراه راهکارهای پیشنهادی برای حل مسائل را در اختیار این کارگروه قرار دهند تا زمینه همکاری و جذب حداکثری استعدادها و ظرفیتهای این عرصه فراهم شود.
همچنین در این نشست، آیندهکاوی(تحقیق و پژوهش)، امور بینالملل و امور صنفی به عنوان سه حوزهای مشخص شد که اتحادیه/ جامعه روابطعمومی ایران صرفاً به سیاستگذاری در آنها خواهد پرداخت.
اعضای کارگروه تأسیس اتحادیه/ جامعه روابطعمومی ایران در جلسه خود اعلام کردند از حضور، عضویت و مشارکت انجمنها، سازمانها و مؤسسات تخصصی روابطعمومی در این اتحادیه/ جامعه در حال تأسیس استقبال خواهند کرد.
گفتنی است پیش از این، اعضای هیئتمدیره دو انجمن روابطعمومی ایران و متخصصان روابطعمومی، در یک نشست مشترک مقرر کردند زمینههای همکاریهای فیمابین را با هدف پیشبرد آرمانهای مشترک روابطعمومی در ایران، بررسی کنند.
آنها مقرر کرده بودند کارگروهی با حضور نائب رئیسان دو انجمن، مدیر اجرایی انجمن متخصصان روابط عمومی و دبیر انجمن روابطعمومی ایران تشکیل و مهمترین مواردی که میبایست در دستور کار جلسات مشترک آتی قرار گیرد تعیین کنند.درحال حاضر امکان تماس با این کارگروه، علاوه بر سایتهای دو انجمن از طریق ایمیل 2pr1390@gmail.com فراهم است.
مدیر شبکه اجتماعی متخصصان ایران(یو24):
کاربران اینترنتی اعتماد کمتری به رسانههای رسمی دارند
لازم است آسیبهای استفاده از رسانههای نوین توسط جامعهشناسان و کارشناسان مستقلی که مورد اعتماد مردم هستند، مورد مطالعه قرار گیرد و بیان شود.
پرونده جامعه اطلاعاتی شانزدهمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات با موضوع رسانه های اجتماعی تدارک دیده شده و در آن، جواد افتاده پژوهشگر، دکتر حسین امامی پژوهشگر رسانههای نوین، علیاکبر اکبریتبار تحلیلگر حوزه آی تی، دکتر افسانه مظفری عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، ابراهیم اسکندریپور کارشناس، محمد سلیمانینیا مدیر شبکه اجتماعی متخصصان ایران، زهره حسینی معاون شبکه اجتماعی مؤسسه فرهنگی و اطلاعرسانی و دکتر سعید رضایی شریف آبادی رئیس انجمن کتابداری و اطلاعرسانی ایران، محمد مهدی مولایی روزنامهنگار و قدسی بیات کارشناس در این پرونده و در قالب یادداشت و گفتوگو به بیان دیدگاههای کارشناسی پرداختهاند.
در یکی از گفتوگوهای منتشر شده، محمد سلیمانینیا، مدیر شبکه اجتماعی متخصصان ایران(یو24)، در پاسخ به این سؤوال که چرا عمده کاربران ایرانی به سمت شبکههای اجتماعی غیر بومی گرایش دارند. گفته: اگر فضای کسب و کار برای توسعه شرکتهای خصوصی مساعد بود و از چند سال پیش فضای آزادتری فراهم میشد، شاید الان کاربران ایرانی استفاده از یک سایت داخلی را ترجیح میدادند؛ همانطور که در چین، ژاپن، روسیه و کره شبکههای اجتماعی خودشان رایجتر از فیسبوک است. اگر زمینهای فراهم میشد که کاربران به شبکههای داخلی همان اعتماد را داشته باشند، بسیاری از کاربران ترجیح میدهند به امکانات بومیشده دسترسی داشته باشند که در یک شبکه ارتباطی خارجی در دسترس نیست.
او ضعف مدیریتی دولتهای 14 سال گذشته که نتوانستهاند فضای مناسبی برای کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و اینترنت در ایران فراهم کنند را از مهمترین دلایل عدم توفیق لازم در زمینه ایجاد شبکههای بومی دانسته و ادامه داده: گذشته از ایجاد سرمایه و تکنولوژی در کشور، مسأله دیگر این است که سایتهایی مثل فیسبوک یا گوگل به تدریج سوشالگراف و اطلاعات شخصی تمام مردم جهان را ذخیره و پردازش میکنند و همچنین از عمده فعالیتها و ارتباطات روزمرهشان آگاهی خواهند داشت. حتی الان با امکان تشخیص چهره، شرکتهایی مثل گوگل، اپل و فیسبوک میتوانند افراد را در هر جایی از روی چهره شناسایی کنند. این قدرت روزافزونی برای کنترل مردم جهان به آنها میدهد که شاید کسی نتواند با قاطعیت بگوید در آینده به چه شکل از آن استفاده خواهد شد و مدیران این شرکتها چگونه برای منافع خود و امتیازگیری از کشورهای مختلف آن را به کار خواهند بست.
این متخصص شبکههای اجتماعی ادامه داده: فکر میکنم لازم است در خصوص استفاده از شبکههای اجتماعی مطالعاتی انجام بگیرد و به مردم اطلاعات داده شود تا استفاده از آنها به شکلی آگاهانهتر انجام شود. استفاده از این شبکهها جنبههای مثبتی دارد، مثل پیدا کردن دوست یا فامیل یا همکلاسیهایی که مدتها ارتباط فرد با آنها قطع شده بود و جنبههای منفی هم دارد از جمله اینکه باعث مشکلات و حساسیتهایی در روابط بین زوجها میشود و به اختلافهای خانوادگی بسیاری منجر میشود که گاه خیلی جدی است. به حریم شخصی افراد لطمه میزند و وقت زیادی از مردم را در خانه و سر کار تلف میکند که میتوانست صرف گفتوگو و ارتباط با اعضای خانواده و دوستان، ورزش، رفتن به گردش و میهمانی، کتاب خواندن و فعالیتهایی بشود مفیدتر از بازی روی فیسبوک یا سرک کشیدن به پروفایل آشنا و غریبه.
مشکل اینجاست که اگر چنین مسائلی از سوی رسانههای رسمی و دولتی طرح شود به خاطر سوابق و عملکرد آنها مردم انگیزه را سیاسی میبینند و به خصوص کاربران اینترنتی اعتماد کمتری به رسانههای رسمی دارند. فکر میکنم لازم است آسیبهای استفاده از رسانههای نوین توسط جامعهشناسان و کارشناسان مستقلی که مورد اعتماد مردم هستند، مورد مطالعه قرار گیرد و بیان شود.
او در این گفتوگو به موانع و چالشهای پیش روی فعالیت سازمانهای ادارهکننده شبکههای اجتماعی در ایران پرداخته و به پرسشهایی در زمینه دلایل عدم رونق کسب و کارهای آنلاین، ابهامهای قانونی و قضایی در مورد سایتهای اجتماعی، چشمانداز رقابت میان شبکهها داخلی و خارجی، دلایل گرایش کمتر به سمت شبکههای اجتماعی تخصصی، و آینده شبکههای اجتماعی در ایران پاسخ داده است.
متن کامل این پرونده و گفتوگو در شانزدهمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات منتشر شده است.
علاقمندان به تهيه ماهنامه مديريت ارتباطات ميتوانند اين نشريه را از كيوسكهاي مطبوعاتي و يا از طريق سايت www.prshop.ir تهيه نمايند.
گزارش نخستین نشست مشترک دو انجمن روابطعمومی ایران و متخصصان روابطعمومی
عصر روز یکشنبه 13 شهریور ماه 1390 اعضای هیئتمدیره دو انجمن روابطعمومی ایران و متخصصان روابطعمومی، در یک نشست مشترک مقرر کردند زمینههای همکاریهای فیمابین را با هدف پیشبرد آرمانهای مشترک روابطعمومی در ایران، بررسی کنند. آنچه در ذیل میآید اهم نظرات حاضران است که با هدف آگاهی اعضای محترم هر دو انجمن، رسانههای گروهی و ثبت در حافظه روابطعمومی کشور منتشر میشود.

جواد قاسمی، رئیس هیئت مدیره انجمن روابطعمومی ایران: مسائل زیادی در روابطعمومی کشور وجود دارد که در صورت همدلی و اتحاد انجمنها، نهادها و مؤسسات فعال،میتوان آنها را به حداقل رساند. متأسفانه هیچ ارزیابی دقیقی از جایگاه و میزان مقبولیت روابط عمومی در ایران نداریم. باید کدهای اخلاقی و مانیفست روابطعمومی را تهیه کرد. این کارها با مشارکت و تأکید بر نقاط اشتراک فعالان این حوزه، نتیجه میدهد.
دکتر داود زارعیان، عضو هیئت مدیره انجمن متخصصان روابطعمومی: باید با مطالعه مجدد اساسنامههای انجمنها دلایل عدم اجرای برخی از وظایف را بررسی کنیم. فعالیتهای روابطعمومی نیازمند بررسی و نظارت بیشتر است. متأسفانه تفرقه و جدائی در عرصه روابطعمومی زیاد شده است. این موضوع در عدم اعلام مواضع مشترک در جریان اتفاقاتی که اخیراً برای رشته روابطعمومی رخ داد مشهود بود.
غلامعباس افشار، رئیس انجمن متخصصان روابطعمومی: دوری انجمنها باعث دلخوری اعضاء و فعالان روابطعمومی شده است و امیدواریم بتوانیم با همکاری و مشارکت با هم شاهد ارتقاء و افزایش اعتبار روابطعمومی در ایران باشیم. مشخصاً پیشنهاد میکنم یک کار علمی مشترک در دستور کار قرار گیرد و تا پایان سال با امضای مشترک دو انجمن، برگزار شود.
دکتر محمدرضا رسولی، عضو هیئت مدیره انجمن متخصصان روابطعمومی: این جلسه باید زودتر برگزار میشد. مبنای کارهای مشترک هم میتواند اجرای کار علمی باشد. انجمنها باید کارهای علمی، ستادی و فرهنگی انجام دهند. سمینار بررسی مسائل روابطعمومی در ایران میتواند آغاز خوبی برای همکاریهای مشترک باشد.
سید شهاب سید محسنی، رئیس انجمن متخصصان روابطعمومی: بعد از تشکر باید عرض کنم که افکارعمومی فعالان روابطعمومی بر مشکلات دو انجمن اشاره دارند. باید به آنها اطمینان دهیم که مشکلی در میان نیست و میخواهیم با همکاری یکدیگر به رشد و توسعه روابطعمومی در ایران، شتاب دهیم. باید موضوعات مشترک را استخراج و با تعیین اولویتها، کارهای زیر ساختی انجام دهیم.
حسن ربیعی، مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه: روابطعمومی در ایران گسیخته است. لیدرهای روابطعمومی که باید مرکز ثقل، باشند از هم جدا بوده و مجمعالجزایری عمل میکنند. ایجاد شبکههای منسجم روابطعمومی میتواند بسیاری از مشکلات را حل کند. شبکهای بودن، همافزایی ایجاد کرده و ارتقای سطح علمی روابطعمومیها را در پی خواهد داشت. باید در نظام دینی به دنبال روابطعمومی اخلاقی باشیم. روابطعمومیها نسخه عمل میخواهند.
ابراهیم رستمیان مقدم، مشاور انجمن روابطعمومی ایران: انجمنها باید به وظایف مغفول مانده اساسنامههایشان توجه کنند. باید پاسخ بدهند که عدم گردش آزاد اطلاعات، عدم شفافیت در اطلاعرسانی و ترسیم خطقرمزهای سلیقهای تا چه حد در کارها و انجام وظایف، اختلال ایجاد میکند؟ آیا نیازمند نظام رسیدگی به امور صنفی جامعه ارتباطی کشور که بارها مورد تأکید دکتر معتمدنژاد قرار گرفته است ، نیستیم؟ آیا پرچمدار اصلاحات در نظام مدیریتی کشور هستیم؟ آیا...مسائل مشترک زیادی وجود دارد که میتواند مورد توجه قرار گیرد.
خسرو رفیعی، نائب رئیس انجمن روابطعمومی ایران: روابطعمومی در ایران همواره با چالشهایی روبرو بوده است اما در چند ماهه اخیر شاهد این هستیم که گرفتاریها بیشتر شده است. شاید اگر دور هم باشیم بتوانیم از تضعیف روابطعمومی جلوگیری کنیم. انجمنها زحمات زیادی کشیدهاند اما باید با همکاری بیشتر، حرکتهای بزرگتری انجام دهیم. اگر دور هم باشیم نتایج حرکتها جوابگوی گرفتاریها خواهد بود. زمینههای کاری فراوانی وجود دارد.
امیرعباس تقیپور، دبیر انجمن روابطعمومی ایران: همینکه از حدود 90 هزار نفر شاغل در روابطعمومی، اعضای دو انجمن قدیمی و باسابقه کشور به 500 نفر نمیرسند نشان دهنده آن است که هم ظرفیت انجام کار، فراوان است و هم با کمک هم میتوانیم اثربخشی بیشتری داشته باشیم. معتقدم در کنار تلاش علمی برای ارتقای روابطعمومی باید به امور صنفی و رفاهی اعضاء هم توجه شود. البته سرعت رشد روابطعمومی چه در امور علمی و جه در امور صنفی، به نقش و میزان مشارکت علاقمندان و فعالان آن هم بستگی دارد.
قربانعلی تنگشیر، بازرس و مدیر اجرایی انجمن متخصصان روابطعمومی: این قبیل جلسات کمک میکند تا از تجارب فعالان و پیشکسوتان روابطعمومی برای پیشبرد بهتر امور این حوزه استفاده نمائیم. مسائل زیادی در حوزه انتشارات، نشریات و مسائل اخلاق حرفهای روابطعمومی داریم. مستند سازی نداریم، کمیته اخلاقی برای بررسی مسائل اخلاقی در صنف نداریم و بدلیل نبودن متولی مشخص در سالهای اخیر، باید خودمان اقدام به رفع مسائل کنیم.
حسن خسروی، عضو هیئت مدیره انجمن روابطعمومی ایران: شاکریم که این جلسه برگزار شد. اختلافات باعث سوء استفاده میشود. باید بدانیم که چرا از هم دور شدیم و چرا به هم نزدیک می شویم؟ قابلیتهای فراوانی در جمع وجود دارد که انشاءالله به برکت همین جمع وبا استفاده از پتانسیلها شاهد پیشرفت امور روابطعمومی خواهیم بود. من با پیشنهادی که دکتر رسولی برای برگزاری سمینار بررسی مسائل روابطعمومی در ایران ارائه کردند بسیار موافقم.
حمید صدیق پور، عضو علی البدل هيئت مديره انجمن روابطعمومی ایران: از مسیرهایی که برای فعالیتهایمان ترسیم کرده بودیم دور شدهایم. مگر نه اینکه قرار بود از صنف روابطعمومی دفاع کرده و جایگاه آن را ارتقاء دهیم؟ از این مسیرها دور شدهایم و به برگزاری چند کنفرانس و همایش اکتفا کردهایم. قرار بود مدیر روابطعمومی مشاور عالیترین مقام سازمان و عضو شورای معاونین باشد. متأسفانه برخی از اقدامات خوبی که اغاز شده بود هم متوقف شد. امروز همدلی و کنار هم بودن یک ضرورت است.
ابوالقاسم حکیمیان، عضو هيئت مديره انجمن روابطعمومی ایران: باید نتایج کار ما حکایت از آن داشته باشد که انجمنها از هم جدا نیستند. باید در زمینه تربیت نیروی انسانی متخصص روابطعمومی و فراهم کردن زمینههای کارآموزی دانشجویان روابطعمومی بیشتر تلاش کنیم. باید قدرت اجرایی انجمنها بیشتر شده و از پتانسیل و نیروی جوانی جوانان استفاده بهتری داشته باشیم. تشکیل یک شرکت روابطعمومی از اجتماع انجمنها میتواند مورد نظر قرار گیرد.
دکتر حمید واعظی، عضو علی البدل هيئت مديره انجمن روابطعمومی ایران: من هم به نوبه خود از برگزاری این نشست استقبال میکنم و امیدوارم با تشکیل کارگروه مشترک، اولویتهای کاری برای تلاش بیشتر دو انجمن و سایر مؤسسات و سازمانهای مردم نهاد فعال، شاهد پیشرفت روابطعمومی در ایران باشیم. استفاده از نظرات استادان و صاحنظران و پیشکسوتان در کنار فعالیت جوانان علاقمند میتواند راهگشا باشد.
ناهید السادات حسینی، بازرس انجمن روابطعمومی ایران: دوری هیئت مدیره دو انجمن از یکدیگر، به شایعاتی مبنی بر وجود اختلافات، دامن زده است. این جلسه را باید به فال نیک گرفت. اگر اعضا ببینند که مدیران انجمنها و نهادهای فعال در این حوزه با هم همکاری نزدیکی دارند حتماً بهم نزدیک شده و کارهای کیفی بیشتری برای ارتقای روابطعمومی انجام خواهند داد.
سعید شهبازی، بازرس علی البدل انجمن روابطعمومی ایران: هر دو انجمن از بضاعتها و توانمندیهایی برخوردارند که در صورت نزدیکی به هم موفقتر عمل خواهند کرد. ما باید به تولید محتوا و تولیدات علمی در حوزه روابطعمومی بپردازیم. باید بررسی شود که چرا تا کنون بطور جدی در زمینه تولید علم در حوزه روابطعمومی، موفق نبودهایم؟
عبدالحسین پارسا، عضو علی البدل هيئت مديره انجمن روابطعمومی ایران: تضارب افکار، بسیار ضروری است. اختلاف نظرها در این انجمنها میتواند موجب نقویت و تحرک بیشتر شود. جامعه و مخاطبان انجمنهای روابطعمومی انتظار دارند که از این انجمنها یاد بگیرند تا در سازمانهایشان، قوی تر عمل کنند.
شاهرخ نوش آبادي، مدیرکل روابطعمومی شرکت هواپیمائی هما: خرسندیم که این نشست مبارک در این مجموعه برگزار شد. متأسفانه علیرغم گذشت حدود 60 سال از فعالیت روابطعمومی در ایران، شاهد ضعفهای زیادی هم در مجموعههای دولتی و هم در مجموعههای خصوصی هستیم. روابطعمومی در ایران دیده نمیشود.عدم انجام کارهای علمی و پژوهشی در این زمینه از ضعفهای جدی است. امیدواریم از امشب که به نظرم تولد جدیدی برای تاریخ روابطعمومی در ایران بود شاهد موفقیتهای چشمگیر روابطعمومی باشیم.
گفتنی است در پایان این جلسه مقرر شد کارگروهی با حضور نائب رئیسان دو انجمن، مدیر اجرایی انجمن متخصصان روابط عمومی و دبیر انجمن روابطعمومی ایران تشکیل و مهمترین مواردی که میبایست در دستور کار جلسات مشترک آتی قرار گیرد تعیین شود.
بانک اطلاعات مدیران و متخصصان روابط عمومی ایران تدوین می شود
تفاهم دو انجمن روابطعمومی ایران و متخصصان روابطعمومی برای پیشبرد آرمانهای مشترک

اعضای هیئتمدیره دو انجمن روابطعمومی ایران و متخصصان روابطعمومی، در یک نشست مشترک مقرر کردند زمینههای همکاریهای فیمابین را با هدف پیشبرد آرمانهای مشترک روابطعمومی در ایران، بررسی کنند.
بنا بر این گزارش در این نشست مشترک که با حضور اکثریت اعضای هیئتمدیره این دو انجمن در محل باشگاه فرهنگی هما برگزار شد، تمام حاضران ضمن اشاره بر لزوم تقویت همدلی و اتحاد میان اعضای انجمنها، نهادهای تخصصی و مؤسسات فعال در حوزه روابطعمومی، خواستار ارائه راهحلها و اقدامات مشترک برای ارتقاء بیش از پیش جایگاه روابطعمومی در کشور شدند.
در این جلسه که مدیران کل روابطعمومی سازمان اوقاف و امور خیریه و هواپیمائی هما نیز حضور داشتند هریک از شرکتکنندگان به بیان دغدغهها و مهمترین نقاط ضعف حال حاضر روابطعمومی پرداخته و تشکیل این جلسه را به نوعی پاسخ مثبت به انتظارات جامعه روابطعمومی دانستند.
در پایان این جلسه نیز مقرر شد کارگروهی با حضور نائب رئیسان دو انجمن، مدیر اجرایی انجمن متخصصان روابط عمومی و دبیر انجمن روابطعمومی ایران تشکیل و مهمترین مواردی که میبایست در دستور کار جلسات مشترک آتی قرار گیرد تعیین شود.
دبیرخانه انجمن روابط عمومی ایران بزودی جزئیات این جلسه را منتشر خواهد کرد.
روزنامهنگار کمدرآمد یا فاسد میشود یا ماشین تحرير
بهروز بهزادي، سردبیر روزنامه اعتماد: روزنامهنگار کمدرآمد یا فاسد میشود یا ماشین تحرير
ابراهیم رستمیان مقدم، سردبیر سابق هفته نامه آتیه: این تیغ دو دم است، مراقب باشیم!
محمد رضا غفوری، مدیر روابط عمومی بانک تجارت: روابط عمومی ضعیف تحریک میشود
محمد صادق جنان صفت، روزنامهنگار: چارهای جز فرمانبری نیست
علي ميرزاخاني، سردبير روزنامه دنياي اقتصاد: روابط مفسدهانگيز اقتصادی در رسانهها تکذیبشدنی نیست
فرشاد فخیمی، مدیر روابطعمومی بانک شهر: بازی برد- برد رسانه و روابطعمومی ایدهآل است
فروزان آصف نخعی، روزنامهنگار و کارشناس اقتصاد رسانه: یارگیری روابطعمومی از خبرنگاران رسانه
اخبار مرتبط:
شبكههاي اجتماعي و بحران انگليس
بررسي ارتباطي لطيفههاي موسوم به پـَـ نـَـ پـَـ
این خطر وجود دارد که جهان مجازی ایرانی مستعمره جهان مجازی آمریکایی شود
شبکههای اجتماعی؛ فرزندان ناخلف؟
شانزدهمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات منتشر شد
«مديريت ارتباطات» و روزنامه ها
روزنامه های ۷ صبح ۵/۶/۹ و جهان اقتصاد ۵/۶/۹۰ نیز مبادرت به انتشار اخبار و آگهی این ماهنامه کرده اند.
مدير روابط عمومي بانک شهر از مناسبات اقتصادي روزنامه ها با روابط عمومی ها می گوید:
بازی برد- برد رسانه و روابطعمومی ایدهآل است
شبكههاي اجتماعي و بحران انگليس
دادن آدرس غلط در تمامي اين بحرانها جهت انحراف افكار عمومي يكي از حربههاي اخير است كه متأسفانه مظلومترين گناهكار معرفي شده هم همين شبكههاي هميشه مقصر هستند.
سؤال اينجاست كه آيا واقعاً اين شبكهها و تكنولوژيها خود شروعكننده و ابداعكننده ناآراميها هستند؟ بعد از واقعه 11 سپتامبر تمامي رسانهها به همه عناصر خبري اين واقعه پرداختند به غير از
Why
رسانهها نبايد بگذارند در اين بحران و بحرانهاي نظير 11 سپتامبر عنصر why
كتمان شود
www.cmmagazine.ir
استيو جابز از مديرعاملي اپل استعفا كرد
استیو جابز، مدیرعامل خلاق ترین و با ارزش ترین شرکت فن آوری جهان استعفا داد
استیو جابز، مدیرعامل خلاق ترین و با ارزش ترین شرکت فن آوری جهان استعفا داد
روز چهارشنبه ۲۴ اوت، استیو جابز، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران شرکت اپل از سمت خود استعفا داد.
جابز که چند ماهی بود در مرخصی پزشکی به سر می برد در نامه ای به هیئت مدیره شرکت اپل نوشت: "همواره گفته بودم که اگر روزی بیاید که دیگر نتوانم به وظایفم عمل کنم و انتظارتی از من به عنوان مدیر عامل می رود را برآورده کنم، اولین نفری خواهم بود که به شما اطلاع خواهد داد. متاسفانه آن روز سر رسیده است.
بدینوسیله از سمت مدیر عاملی اپل استعفا می دهم. مایلم در صورت موافقت هیئت مدیره، به عنوان رئیس هیئت مدیره، مدیر و کارمند اپل به خدمت ادامه دهم."
استیو جابز که ۵۵ سال دارد، تیم کوک را که تاکنون مسئولیت های وی را انجام می داد به عنوان جایگزین خود پیشنهاد کرده است.
تیم کوک از جمله نزدیک ترین مدیران اپل به جابز محسوب می شودو پیش از این نیز ماه ها هدایت این شرکت را بر عهده داشته است. هیئت مدیره اپل به خواسته های جابز جامه عمل پوشانده و علاوه بر انتصاب وی به رئیس هیئت مدیره، کوک را به عنوان مدیر عامل جدید اپل معرفی کرده است.استیو جابز که شخصا در طراحی و ساخت دستگاه هایی نظیر آی فون، آی پد، آی پاد و رایانه های مکینتاش نقش داشته، ابراز اطمینان کرده که روزهای روشن تر و خلاق تری برای اپل در راهند.
این خبر که پس از ساعات عادی بازار سهام منتشر شد ارزش سهام شرکت اپل را با پنج درصد کاهش به ۳۵۱ دلار رساند.
ارزش سهام شرکت های رقیب از جمله اچ تی سی و سامسونگ هم در واکنش به این خبر اندکی بالا رفت.
سال ۲۰۰۴ استیو جابز به سرطان لوزالمعده مبتلا شده بود، سال ۲۰۰۹ کبدش را پیوند زد و از ماه ژانویه سال میلادی جاری در مرخصی استعلاجی بسر می برد.
جابز که به وسواس در جزئی ترین ظرایف محصولات اپل شهرت دارد، خود شخصا از جمله مهمترین نقش آفرینان در طراحی، ساخت و معرفی محصولات شرکت اپل به حساب می آید.
مراسم رونمایی از محصولات این شرکت با اجرای استیو جابز در سال های اخیر به یکی از جذاب ترین رویدادها در دنیای فن آوری بدل شده و در مورد فوت و فنی که وی به کار می بندد چندین کتاب و مقاله منتشر شده است.
صاحب نظران معتقدند استعفای استیو جابز حداقل در کوتاه مدت تاثیری بر خلاقیت این شرکت نخواهد گذاشت چرا که برنامه های این شرکت حداقل برای دو سه سال آینده از پیش مشخص است.
بعضی از کارشناسان که روند فعالیت های اپل و مشخصا نحوه کار استیو جابز را تعقیب می کنند بر این باورند که وی با دقت دست به این تصمیم گیری زده و احتمالا همچنان بشدت در مورد تصمیم گیری های راهبردی اپل نظر خواهد داد و در تولیدات آینده آن مشارکت خواهد داشت. بر این اساس اقدام آقای جابز تنها برای این است که سهامداران و بازار را متقاعد کند این شرکت به وی وابسته نیست و می تواند بعد از او نیز سر پا بماند.
وزن استیو جابز در سال اخیر بشدت افت کرد و به یکی از نشانگرهای مهم برای تشخیص سلامتی وی بدل شد.
ماه گذشته اپل با پشت سر گذاشتن کمپانی نفتی "اکسان موبایل" عنوان پرارزش ترین شرکت آمریکا و جهان را از آن خود کرد. نقدینگی این شرکت هم اکنون از نقدینگی دولت آمریکا بیشتر است.
محصولات این شرکت که به نسبت از قیمت بالایی هم برخوردارند از جمله پر طرفدارترین ابزارک های فن آوری محسوب می شوند. در سه ماهه مالی گذشته، اپل موفق شد بیش از ۲۰ میلیون آی فون و ۹ میلیون آی پد بفروشد.
انتظار می رود نسخه تازه تلفن هوشمند این شرکت موسوم به آی فون اواخر ماه سپتامبر یا اوایل اکتبر وارد بازار شود.
سیاست رسانه ای شرکت اپل و مخفی کاری بیش از حد آن باعث شده که همه روزه حجم زیادی از شایعات در مورد محصولات آتی این شرکت در رسانه ها منتشر شود. این فضاسازی از جمله روش های بازاریابی این شرکت تفسیر شده که عملا ورود محصولاتش را با کمترین تبلیغ به گوش علاقمندان می رساند.
استیو جابز علاوه بر اپل، به عنوان بزرگترین سهامدار والت دیسنی، یکی از اعضای هیئت مدیر این شرکت انیمیشن سازی است.
ماه مارس گذشته، مجله فوربس ارزش دارایی های استیو جابز را ۵.۵ میلیارد دلار تخمین زد و او را در جایگاه ۱۳۴مین ثروتمند جهان جای داد. حقوق سالانه وی از سال ۱۹۹۷ بطور سمبولیک تنها ۱ دلار بوده است.

برگزاری همایش های سالانه روابط عمومی الکترونیک و لزوم تقویت و توسعه ادبیات تخصص این حوزه بهانه ای است برای راه اندازی وبلاگ روابط عمومی الکترونیک و ثبت اصل وحاشیه های آن + دیگر موضوعات مربوط به روابط عمومی+ثبت اصل و حاشیههای انتشار ماهنامه مدیریت ارتباطات از تاریخ اول خرداد ماه 89